Beproefd en getest

In de meeste gevallen is een franchisebedrijf een "beproefde" onderneming dat over een bepaalde periode ontwikkeld is en heeft bewezen commercieel succes te leveren.

Gestructureerde methoden

Een goede franchisegever moet een "blauwdruk voor succes" hebben ontwikkeld die de nieuwe franchisenemer kan overnemen en leren.

Opleiding

Een gerenommeerde franchisegever moet in staat zijn om een uitgebreid en gemakkelijk te leren opleidingsprogramma te bieden dat alle aspecten van de exploitatie van het bedrijf omvat.

LEESTIP >>> 10 stappen om Franchisenemer te worden

Merkaanwezigheid

Een succesvol en bekend franchisebedrijf zal de kracht van de naam hebben die de nieuwe franchisepartner zal helpen om hun succes te “versnellen”.

Ondersteuningssysteem

Een goede franchisegever zal een team van professionals in dienst hebben die er zijn om de franchisenemer te helpen en te ondersteunen om succesvol te worden.

Het delen van beste werk methodes en know how

In een gevestigd franchisebedrijf kan een nieuwe franchisenemer veel hulp en advies krijgen van ervaren franchisenemers die al door de uitdagingen van het opstartproces zijn gegaan.

Sneller rendement op uw investering

Een bekend en gerenommeerd franchisebedrijf zou (in theorie) een snellere ROI moeten opleveren dan een nieuwe onbekende start-up. De meerderheid van de consumenten is eerder geneigd om een pas geopende McDonalds te bezoeken dan een onbekend hamburgerrestaurant dat al jaren draait.

Innovatie

Goede franchisegevers investeren veel tijd, geld en middelen in hun producten of diensten om de concurrentie voor te blijven waarvan de franchisenemer zal profiteren. Een start-up zal (in de meeste gevallen) niet over de capaciteiten of het kapitaal beschikken om op dezelfde manier in O&O te investeren.

Marketing

Een franchisegever heeft een aanzienlijk groter marketingbudget dan een onafhankelijk bedrijf, waarvan een nieuwe franchisenemer kan profiteren om een lokaal bewustzijn op te bouwen.

Exitstrategie

De kans op het vinden van een koper voor een bekende franchise is veel groter dan bij een onbekende onderneming. De franchisegever kan de lokale franchisenemer meestal helpen om kopers te vinden als ze besluiten om in de toekomst te verkopen. De vraagprijs van een bekende en gevestigde franchiseonderneming moet ook hoger zijn.
Nieuws
Time Management
Vanaf 2027 telt elke minuut: verplichte tijdsregistratie voor elke Belgische onderneming Lees meer
Cybersecurity
The Human firewall - sleutel tot een cyberveilige onderneming Lees meer
De 4 seizoenen van Winsol: Waarom deze Belgische gevestigde waarde blijft groeien na bijna 150 jaar Lees meer
De opkomst van de Boutique Club: Hoe BeweegCoach het gat vult tussen budget en personal training, mét succes Lees meer
Wijziging samenstelling directiecomité Delhaize Lees meer
Opening nieuw McDonald’s restaurant in Torhout Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?