Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP) meldde dat de Europese activiteiten van het bedrijf werden geconfronteerd met aanzienlijke geopolitieke omstandigheden en de hoogste inflatie binnen de groep. De omzet was +1,3% hoger in lokale valuta, maar de winst was aanzienlijk lager door het effect van de inflatie en lagere volumes.
Waarde voor de klant
Domino's Pizza blijft zich richten op klantwaarde: goed product + goede service + imago tegen een betaalbare prijs. DPE Europe CEO André ten Wolde legt uit: "Onze Europese activiteiten zijn getroffen door de hoge inflatie op al onze markten. Door het doorberekenen van de stijgende kosten, is de klantfrequentie op meerdere markten gedaald, met name bij bezorging. Desalniettemin blijven de bezorgorders hoog in vergelijking met pre-COVID, dankzij nieuwe technologie (app) en een aantal geweldige nieuwe productontwikkelingen. Gelukkig blijft de wereldwijde vraag van klanten naar vers bereide, betaalbare maaltijden buitenshuis sterk. Dit geeft ons vertrouwen dat de kracht om deze uitdagingen op korte termijn te overwinnen."Dominos België en Luxemburg
Anneke de Groot, CEO BeLux: “In de afgelopen jaren zijn we in België enorm gegroeid. Zowel in het aantal vestigingen als ook het menu dat in de afgelopen jaren verder is uitgebreid. De recente introductie van ovenfriet laat mooie resultaten zien. Komend half jaar blijven we in Belux inzetten op het bieden van klantwaarde en willen we tegelijkertijd het juiste doen, voor mens, milieu en maatschappij.”LEESTIP >>> Domino's breidt menu verder uit met friet