Verbetertrajecten in de automotive sector verlopen vaak moeizaam. Een auditbedrijf komt langs, laat lang wachten op een rapport, dat dan weer doorgespeeld moet worden aan consultants of opleidingsverstrekkers, met nog een andere visie op wat er moet gebeuren.

Daarom heeft GRS een krachtige formule uitgewerkt samen met Educam, de toonaangevende opleidingsverstrekker in de sector. De nieuwe aanpak moet de klantenbeleving en de prijs- kwaliteitverhouding bij alle bandencentrales snel naar een hoger niveau brengen.

We ontwikkelden met GRS een checklist om elke Premio-centrale in een halve dag tijd grondig door te lichten, gebaseerd op de kernwaarden van Premio, legt Barbara Prevost uit. Zij leidt bij Educam de samenwerking met GRS.

Al enkele weken na die screening zitten we samen met de zaakvoerder van de bandencentrale en stellen we samen een verbeterplan op. Dat gaat heel breed: hoe zit het met de technische kennis? Analyseert de centrale gegevens over herhaalreparaties? Maar ook: is de wachtruimte gezellig ingericht en krijgen de klanten een vriendelijk onthaal?

Medewerkers fier op de resultaten

Educam loodst alle personeelsleden meteen naar de geschikte opleiding uit het ruime aanbod. Na elke opleiding volgt een examen. Bij een positief resultaat krijgen de deelnemers een certificaat als bewijs dat ze de kennis ook effectief beheersen.

Het toont dat het GRS menens is met de kwaliteit in de centrales. En die aanpak werkt vruchten af, zo merkte ook Olivier Strauven, zaakvoerder Premio Wara te Genk. Ik streef altijd naar verbetering en word daar ook graag in uitgedaagd. Maar zelf zijn we te klein om interne opleidingen te organiseren. Het audit- en opleidingsprogramma van Premio was dus de ideale formule.

In het begin waren de medewerkers sceptisch, vertelt Strauven. Maar nu zien ze er het nut van in en kijken ze uit naar de scores uit de audits en de opleidingen. Ze zijn er echt mee bezig en zijn ook fier op de resultaten.

LEESTIP >>> Een carrière in de automobielsector? Ontdek de Vulco-franchise

Over Educam

Educam is het kennis- en opleidingscentrum bij uitstek in de autosector en de aanverwante sectoren: koetswerk, metaalhandel en terugwinning van metalen. Educam initieert en stimuleert (talent)ontwikkeling en opleiding bij medewerkers en organisaties, voor én met het bedrijfsleven.

Over GRS

Als onderdeel van de Goodyear Group is Goodyear Retail Systems al meer dan 40 jaar de franchisegever en systeemaanbieder in de bandenhandel. Ongeveer 1.200 ondernemingen hebben zich aangesloten bij een van de aangeboden retailconcepten in banden en onderhoud (Vulco, Uw Bandenspecialist, Premio Banden + Onderhoud, Quick Reifendiscount, Handelsmarketing-Initiative (HMI)) en krijgen professionele ondersteuning op het gebied van inkoop, verkoop, e-commerce, marketing, wagenparkbeheer, opleiding, goederenbeheer en bedrijfsleiding. In België telt GRS momenteel 47 vestigingen.
Nieuws
depositphotos_21132731_m 2015.jpg
Voor welke aspecten kan u best expertise gebruiken bij het starten van uw franchise zaak Lees meer
depositphotos_21132731_m 2015.jpg
Is het nu een geschikt moment om te ondernemen met een franchise concept Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming” Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?