Hoe hebben we het aangepakt om ervoor te zorgen dat dit avontuur voor onze vastgoedexperts een echt succesverhaal is geworden? Ontdek de drie marketingacties die de naambekendheid van onze vastgoedmakelaars aanzienlijk hebben doen toenemen!

ONLINE-AANWEZIGHEID VERTIENVOUIGD

Als franchisegever ondersteunt We Invest dagelijks met performante tools en opmerkelijke marketinginnovaties zijn kantorennetwerk bij het binnenhalen van verkoopmandaten. Afgelopen jaar hebben we onder meer ingezet op influencer marketing om het aantal leads fors te verhogen. Ook onze online schattingstool droeg daar in aanzienlijke mate toe bij. Je weet ondertussen wel dat deze tool een echte goudmijn aan informatie oplevert die onze vastgoedexperts in staat stelt om belangrijke data in te zamelen met het oog op het identificeren van potentiële klanten. Daarom hebben wij deze leadsmachine een centrale plaats gegeven in onze samenwerking met influencers, die voor ons content creëren.

Wat is het belang van influencers in de vastgoedsector? 

Vooraleer we ons over de resultaten van deze campagne buigen, zetten we nog eens op een rijtje welke voordelen het opzetten van een marketingstrategie rond influencers allemaal biedt.  

De keuze van de vastgoedmakelaar om de verkoop te begeleiden is dan ook een belangrijk scharniermoment tijdens het verkoopproces. Niet zelden gebeurt het dat de verkoper graag gerustgesteld wil worden door de antwoorden van andere klanten, ervaringen uit zijn omgeving of… een persoonlijkheid met een grote naambekendheid, een influencer of een contentcreator. 

Het is geen geheim dat de sociale media, als ze goed worden beheerd, een heel sterke tool kunnen zijn om verkoopmandaten binnen te halen. Het zou dan ook jammer zijn als je je communicatie zou beperken tot je eigen community, ... Het opzetten van een partnerschap biedt dus de kans om jouw doelgroep te bereiken op veel andere plaatsen dan je eigen sociale netwerken. 

Door een samenwerking met influencers kom je in pole position van het  proces waarin een potentiële verkoper nadenkt en zich informeert over een eventuele verkoop. Door de kandidaat-verkoper te tonen dat een vertrouwd gezicht (lees: de influencer) een gedetailleerde prijsschatting van zijn woning of appartement ontvangt samen met het advies van een doorgewinterde vastgoedexpert, is de kans groot dat hij op het ogenblik dat hij wil verkopen beslist om met We Invest te doen in plaats van met een concurrent.

En nu concreet:

Bij We Invest waren we overtuigd van de toegevoegde waarde die deze contentstrategie onze vastgoedmakelaars zou opleveren. We zijn dan ook het eerste gespecialiseerde vastgoedkantoor in België  dat een dergelijke samenwerking heeft opgezet

In de praktijk hebben Cedric_proost en Slimsparen die zich richten op beleggers en investeerders, Sven Nys die zich richt op sportliefhebbers en Onanadventurewithdad, Jensfisser, Rubenvandesande en Hanne Troonbeeckx die zich richten op lifestyle over onze online schattingstool verteld in diverse storys en posts.  Het komt erop neer dat zeven bekende Instagram persoonlijkheden die overtuigd zijn van het aanbod van We Invest werden geselecteerd op basis van het profiel van hun volgers en op basis van hun eigen authenticiteit en hun expertise in hun domein.

Veelzeggende resultaten !

De resultaten spreken voor zich: in totaal werden meer dan 360.000 mensen uit onze doelgroep bereikt via de posts van de zeven content creators. Dat leidde tot 1.348 bezoekers aan onze website en tot meer dan 500 online schattingen! De data die dankzij deze schattingen werden verzameld zijn natuurlijk doorgegeven aan onze makelaars zodat ze voor een persoonlijke follow-up konden zorgen, en het inkoopmandaat konden verzilveren. 

En terwijl we volop onze digitale aanwezigheid versterkten, hebben we ook in de Vlaamse straten visibiliteit gecreëerd... 

LEESTIP >>> We Invest : Vastgoed op een vernieuwende manier

NOG STERKERE OFF-LINE-AANWEZIGHEID 

De zichtbaarheid van onze makelaarskantoren werd niet alleen versterkt door de honderden borden aan de gevels van woningen en appartementen die te koop of te huur zijn, maar ook nog sterker in de verf gezet via twee bijkomende kanalen:  digitale affichagepanelen en bussen.

We Invest neemt de bus 

Laten we beginnen met een kleine stop aan de bushalte, waar we diverse bussen zien passeren, waarop nog gedurende enkele weken onze befaamde blauwe vlinderdas te zien zal zijn. Geef toe dat dit toch redelijk ongebruikelijk is!    

Waarom hebben voor die kanalen gekozen? Omdat ze aanzienlijk de zichtbaarheid verhogen. Het gaat om bussen die vanuit alle Vlaamse randgemeenten naar de luchthaven van Zaventem rijden en die dus elke dag door duizenden mensen worden gezien. Het gaat dus om mobiele affichage die de naambekendheid van onze franchisenemers in Vlaanderen aanzienlijk doet toenemen.

Digitale affichage levert mooie resultaten op

Maar we hebben nog meer gedaan : in vijf Vlaamse gemeenten hebben we ingezet op digitale buitenaffichage, in het jargon ook bekend als Digital Out of Home.  Deze panelen werden op strategische plaatsen geplaatst en trokken de aandacht van de voorbijgangers. 

Ook deze acties hebben tot zeer mooie resultaten geleid. We bereikten op die manier 91.934 mensen terwijl de zoekopdrachten naar We Invest als gevolg van deze marketingacties in Vlaanderen met 40% zijn gestegen!

Je ziet dus duidelijk dat onze experts in marketing en tech bij We Invest de krachten bundelen om de oude gewaden af te leggen en nieuwe wegen in te slaan in de vastgoedsector, zodat de vastgoedmakelaars uit ons netwerk zich kunnen concentreren op de essentie: het begeleiden van de klanten in elke etappe van hun vastgoedproject. 

Wil ook jij profiteren van de vele diensten die we ter beschikking stellen van vastgoedprofessionals?
Nieuws
vanbreda logo 2022.png
Wetswijziging arbeidsongevallen: ook ongevallen van uitzendkrachten opgenomen in de berekening van verzwaarde risico's Lees meer
logo vdl.png
De belastingdruk verlagen als eenmanszaak Lees meer
Heytens: een franchise gericht op op-maat-oplossingen en klanttevredenheid Lees meer
Nobi: Een Vernieuwend Franchiseconcept voor Persoonlijke Groei en Verse Voeding Lees meer
Kevin, succesvol ondernemer met hypotheek.winkel Lees meer
Artion : Expert van de week Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.