Download Gratis uw Franchise startersgids

Carrefour België gaat folder via YouTube publiceren

Carrefour België gaat in de komende maanden starten met het publiceren van zijn folder via YouTube-video’s. Het doet dat nadat Carrefour in Frankrijk een test uitvoert die tot dusver succesvol is gebleken.  Carrefour trekt de kaart van de digitalisering van zijn folder. In Frankrijk verspreidde de retailer zijn folder al via Facebook, Whatsapp en Messenger, nu trekt het ook de kaart van YouTube.

Via video’s wil het een publiek bereiken dat vooral via YouTube informatie zoekt. In Frankrijk is Carrefour het idee sinds december aan het testen. Thomas Rudelle, directeur digitale marketing Carrefour, postte een video via zijn LinkedIn-profiel. “Een video wordt te vaak gezien als een brandplatform voor merken en niet noodzakelijk als iets wat de directe verkoop of de traffiek in de winkel kan boosten.”

LEESTIP >>> Carrefour geeft nationale zichtbaarheid aan haar steun voor de horecasector

In de video is een mannenstem te horen die beautyproducten bij Carrefour aanprijst. “Er is een directe korting van 30% op het tweede product van het gamma Carrefour Soft Bio. In mijn schoonheidsroutine hou ik ervan een hydraterende crème aan te brengen na de douche.” De video doorbladert de folder, geeft er via een voice-off commentaar op en duurt 1 minuut 40 seconden. Thomas Rudelle zegt dat de test die sinds december in Frankrijk gestart werd een succes is. “We willen dat onze cataloog en de digitalisering ervan voor onze klanten een ervaring is. Video’s hebben een groot potentieel, op voorwaarde dat we er een beetje creatief mee omgaan.” Carrefour België wil in één van de komende maanden ook bij ons starten met folders die op maat van YouTube gemaakt zijn, laat woordvoerder Siryn Stambouli weten.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis