Adopt - Juli/Augustus/September 2022

BoConcept: Deens design voor betaalbare prijzen

BoConcept is een in 1952 opgericht Deens interior designlabel. Oorspronkelijk als meubelfabrikant, en inmiddels alweer 28 jaar een retailer en franchiseconcept. De eerste merkwinkel opende in 1993 in Parijs de deuren. Het merk is actief in 65 landen, op zes continenten, op 325 locaties. BoConcept heeft ambitieuze groeiplannen. Het aantal winkels moet de komende jaren verdubbelen tot ruim 600.

Premium woondesign

Ana Margarida Bacalhau maakt zich geen zorgen over de tegenwind op de retailmarkt en de sterke competitie in woonconcepten. “Deens design is erg populair. BoConcept is een uniek merk, met betaalbare kwaliteitsproducten en een hoogwaardige service naar de klant. Wereldwijd is veel vraag naar premium woondesign voor een betaalbare prijs. Uit marktonderzoek weten we dat op de markt ruimte is voor ons aanbod. Wat BoConcept uniek maakt is de 100% producten op maat, dat inspeelt op de individuele wensen en smaak van de consument. Er wordt geproduceerd per order.” Een ander verkoopargument is de ‘Interior Design Service’, de gratis service naar klanten waarbij ze worden geholpen bij de woninginrichting. B2B vormt een groeimarkt naast de traditionele B2C. “Dat biedt een alternatief afzetkanaal dat de franchisenemers extra inkomsten biedt als de consumentenmarkt competitiever wordt. Het zorgt ervoor dat we geloven in de potentie van de markt.”

Slagkracht

BoConcept is op zoek naar één multi unit franchisenemer met de mindset en financiële slagkracht om de hele markt, 6 à 7 woonwinkels, te ontwikkelen. “Dat kan een investeerder zijn of een multi unit franchisenemer van een ander merk die zijn portfolio wil uitbreiden, of iemand met de ambitie en financiële capaciteit om het merk op de kaart te zetten. Het belangrijkste is de juiste instelling om landelijk het concept uit te rollen in plaats van een locatie te runnen. Omdat we op zoek zijn naar een zeer specifiek profiel, weten we dat het tijd kost om bij de juiste partner uit te komen. Die tijd nemen we. We bieden onze franchisepartners ‘world class’ support, trainingen en programma’s”, aldus Ana Margarida. Een ervaren marketingteam ondersteunt en adviseert de partners bij alle communicatie en zorgt voor catalogi, flyers, advertentiemateriaal, direct-mails, persberichten en ander promotiemateriaal. Projectmanagers helpen bij de inrichting en opbouw van nieuwe winkels, het opening supportteam met de logistiek en winkelroutines, de IT-afdeling met de boekhouding, benchmark en prestatieverbeteringen.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis