Dus hoe kunt u een verschil maken zonder uw marges op te offeren? Hoe voeg je waarde toe aan je product of dienst? Hoe laat u uw klanten zien dat uw product of dienst, afgezien van een prijs, hen echte waarde zal opleveren door hun probleem op te lossen of een aanzienlijk voordeel te bieden?

Het begint allemaal vanuit de behoefte van uw beoogde klant, idealiter een behoefte waaraan nog niet is voldaan. Deze behoefte kan worden ingegeven door verlangen of angst. Het is cruciaal om jezelf in zijn schoenen te verplaatsen.

Hier zijn enkele ideeën die u kunnen helpen uw aanbieding beter te positioneren door de waarde ervan te benadrukken.

1. Wees een hulpbron, geen verkoper

Vindt u het als consument prettig om een ​​vriendelijke welkomstmail te ontvangen, even later gevolgd door een onpersoonlijke uitnodiging om iets te kopen waar u niet om had gevraagd? Wat is uw vertrouwen in deze "genereuze" leverancier die alleen uw bestwil wil?

Dus doe niet wat u niet wilt dat u wordt aangedaan. Ik stel voor dat u optreedt als een hulpbron door gratis, kwalitatief en objectief advies te geven. Hoe beter de potentiële klant geïnformeerd is, hoe beter hij de voordelen van uw aanbod zal begrijpen. En ja, om te ontvangen, moet je geven, geven en nog steeds geven. Dit is hoe vertrouwen wordt verdiend.

2. Identificeer concurrerende aanbiedingen

Competitive intelligence helpt u relevant te blijven voor uw referentiemarkt, nieuwe trends te identificeren en u te inspireren met nieuwe ontwikkelingen. Het doel is duidelijk om een ​​onderscheidende strategie te volgen.

3. Neem de angsten van uw potentiële klanten weg

Kun je echt in hun behoefte voorzien of is het gewoon bla-blah? Wat neemt de onzekerheid weg en werkt in uw voordeel? Waarom zouden ze je vertrouwen?

Het gebruik van getuigenissen van klanten die uw product hebben geadopteerd, kan potentiële kopers een heel eind helpen om uw beloften na te komen door te doen wat u belooft.

4. Laat de persoonlijke voordelen zien van het gebruik van uw product / dienst

Dit punt is waarschijnlijk het belangrijkste omdat het de prospect rechtstreeks beïnvloedt in zijn waarden en emoties.

Heb je ooit gehoord dat een koopbeslissing in veel gevallen in de eerste plaats een gerationaliseerde emotionele beslissing is?

Hoewel het misschien een kortere weg is, is het duidelijk dat elke beslissing gebaseerd is op een subtiel evenwicht tussen logica en emotie, tussen rationeel en irrationeel.

Uw product kan voldoen aan uiteenlopende en gevarieerde behoeften als winstgevendheid, productiviteit, welzijn, zelfrespect, respect voor het milieu, veiligheid of zelfs het behoren tot een groep.

Het blootleggen van deze vaak verborgen patronen is opwindend, maar zo fundamenteel onderzoekswerk in het bedrijfsproces.

Wees menselijk, luister actief naar uw potentiële klanten, verkoop geen functies maar verkoop oplossingen voor hun behoeften. Ze zullen van je houden.
Nieuws
vanbreda logo 2022.png
Wetswijziging arbeidsongevallen: ook ongevallen van uitzendkrachten opgenomen in de berekening van verzwaarde risico's Lees meer
logo vdl.png
De belastingdruk verlagen als eenmanszaak Lees meer
Nobi: Een Vernieuwend Franchiseconcept voor Persoonlijke Groei en Verse Voeding Lees meer
Kevin, succesvol ondernemer met hypotheek.winkel Lees meer
Artion : Expert van de week Lees meer
Esprit opende nieuwe franchise winkel in Halle Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.