Wie is jouw doelgroep?

Potentiele klanten benaderen is één, maar daaraan vooraf gaat een heel proces, want is het voor jezelf kristalhelder wat jij aanbiedt en voor wie? Dus probeer in een paar zinnen uit te leggen hetgeen jij doet en geef antwoord op de vraag welke problemen jij hiermee oplost én ga dan aan de slag. Bonustip: vraag het aan bestaande klanten.

Ben jij vindbaar?

Heb jij daadwerkelijk een winkel of kantoor? Zorg ervoor dat je niet alleen online, maar ook offline vindbaar bent. Dus voer de benodigde (adres)gegevens door op onder andere Google en Google Maps. Uiteraard is het besteden van aandacht aan de online vindbaarheid van jouw website een must. Een voorbeeld daarvan is het inkopen van advertentieruimte bij Google (SEA), of het optimaliseren van jouw webteksten (SEO). O ja, nog geen LinkedIn? Maak snel een profiel aan!

Maak bewust gebruik van Social Media

Social Media is ideaal om contacten te leggen, maar contacten leggen, is niet alleen informatie zenden, juist ook ontvangen. Leer luisteren en ga het gesprek aan. Hierdoor krijg jij antwoorden op vragen als welke problemen zijn er in jouw bestaande netwerk en hoe op te lossen? Dus ga het gesprek aan via Social Media zoals LinkedIn, Facebook en Instagram, maar effectief en verhoog zo jouw zichtbaarheid en daarmee de kans dat nieuwe klanten jou via deze kanalen vinden.

Deel jouw kennis

Jouw kennis over jouw vakgebied mag er wezen, maar weten anderen dat ook? Maak naam door een statement te maken en zorg dat anderen juist jou weten te vinden als het op jouw vakgebied aankomt (en willen benaderen). Hoe? Door bijvoorbeeld kennis te delen door middel van gratis content zoals blogs en eBooks, maar ook whitepapers en zelfs casestudies. Belangrijk daarin is dat de gratis content daadwerkelijk nuttige informatie omvat en niet een staaltje marketingteksten met als doel iets te verkopen.

Er is niets mis met offline netwerken

Kaartjes uitdelen? Netwerkbijeenkomsten bijwonen? Of een combinatie van beide? Doen! Ondanks dat wij in een steeds grotere online wereld leven en veel zich digitaal afspeelt, is offline eveneens belangrijk. Voor sommigen heeft het zelfs hun voorkeur, want er gaat niets boven real life contact. Dus ga ook netwerkbijeenkomsten af en probeer hier, net zoals online op Social Media te luisteren en analyseren waarmee andere ondernemers worstelen. En uiteraard deel je jouw visitekaartje uit...

Blijven doorgaan

Het belangrijkste is misschien wel om te blijven doorgaan, zelfs wanneer het goed gaat en jij vaste klanten hebt! Voorkom luiheid en blijf zoeken naar nieuwe klanten, want wie geeft jou zekerheid dat jouw huidige klanten blijven hangen? En daarnaast doen zich met nieuwe klanten, wellicht nieuwe mogelijkheden aan en daarmee inspirerende en verfrissende inzichten. Dus plan een vast aantal uur per week in voor acquisitie van nieuwe klanten. Altijd.
Nieuws
Vanbreda Logo
De gemoedsrust van een cyberverzekering Lees meer
GEOCONSULTING Logo2020 RVB Title Baseline Color Positif
Functionele diversiteit: een kans of een hindernis voor ontwikkelaars? Lees meer
Een nieuwe lente, een nieuwe 8tea5! Lees meer
Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels Lees meer
Discountketen Leader Price verdwijnt uit België Lees meer
Heropening Spar Linkeroever Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.