Het overzicht van je klanten en hun gegevens bewaren, is niet altijd je topprioriteit. In de eerste plaats wil je vooral je dagdagelijkse taken vlot kunnen uitvoeren. En toch is je eigen klantendatabase aanleggen de beste investering die je dit jaar kan doen. Wij vertellen je waarom.
Met de informatie die je van je klanten ontvangt, kan je meer doen dan je misschien verwacht. Wat dacht je van een leuke promotiecode voor hun verjaardag? Of misschien liever een verrassend Moederdagcadeau bij aankoop van een van je producten?
Het kan allemaal wanneer je de gegevens van je klanten proactief gebruikt!
Meer klantendata verzamelen betekent dus automatisch ook een gerichtere klantenservice.
De relatie met je klanten is je grootste marketingtool. Het is jouw persoonlijke aanpak die het verschil maakt tussen lokale handelaars zoals jij en grote, online spelers.
Naar onze mening weegt een goede klantenservice altijd door ten opzichte van een snelle levering. En die mening delen je klanten ongetwijfeld met ons.
Door de gegevens van je klanten op de juiste manier te verzamelen en te gebruiken, kan je een impact maken op het gemoed van je klanten. Het namelijk is het gevoel dat je hen geeft, dat hen doet kopen.
Gebruik de verzamelde data om je klantenrelaties te versterken met:
Ik hoor je al denken: “daar heb ik allemaal geen tijd voor”. Maar voor elk probleem bestaat er een oplossing, beste zaakvoerder.
Tijd is je meest kostbare valuta en daar gaan we allemaal graag spaarzaam mee om. Net daarom is een gerichte klantendatabase precies wat je nodig hebt. Je wint er namelijk handenvol tijd mee. Tijd die je nadien kan gebruiken om je klantenservice te optimaliseren, je marketing naar een volgend niveau te tillen en je omzet aanzienlijk te zien stijgen.
De juiste klantendatabase:
Zie je in alle hierboven aangehaald punten het woord ‘automatisch’ staan? Dat betekent dat jij niet langer kostbare tijd moet steken in je klantendatabase. Het verzamelen én de verwerking van deze gegevens gebeurt allemaal, jawel, automatisch.
Met de gepersonaliseerde informatie die je ondertussen over je klanten verzamelde, verkoop je aan je Elise, Jorgo en Emanuel in plaats van aan ‘je klanten’.
Elise onthoudt vooral dat je met haar meedenkt, Jorgo vertelt aan zijn vrouw hoe verrast hij was door je verjaardagswens en Emanuel komt volgende keer graag terug naar je zaak om te genieten van de topservice.
Het resultaat? Trouwe ambassadeurs voor je zaak en nieuwe klanten om te leren kennen! En jij kan gewoon blijven doen waar je goed in bent.
Waar wij bij Joyn goed in zijn? In het opzetten van jouw klantendatabase. Bekijk hier alvast hoe we je kunnen helpen met de groei van jouw zaak.
Reageren