Gerichte klantenservice

Met de informatie die je van je klanten ontvangt, kan je meer doen dan je misschien verwacht. Wat dacht je van een leuke promotiecode voor hun verjaardag? Of misschien liever een verrassend Moederdagcadeau bij aankoop van een van je producten?

Het kan allemaal wanneer je de gegevens van je klanten proactief gebruikt!

Meer klantendata verzamelen betekent dus automatisch ook een gerichtere klantenservice.

Persoonlijke klantenrelaties

De relatie met je klanten is je grootste marketingtool. Het is jouw persoonlijke aanpak die het verschil maakt tussen lokale handelaars zoals jij en grote, online spelers.

Naar onze mening weegt een goede klantenservice altijd door ten opzichte van een snelle levering. En die mening delen je klanten ongetwijfeld met ons.

Door de gegevens van je klanten op de juiste manier te verzamelen en te gebruiken, kan je een impact maken op het gemoed van je klanten. Het namelijk is het gevoel dat je hen geeft, dat hen doet kopen.

Gebruik de verzamelde data om je klantenrelaties te versterken met:

  •     “Heb je genoten van je verjaardag?”
  •     “Hoe beviel je laatste aankoop?”
  •     “Er is net een nieuw item binnengekomen van het merk dat je zo leuk vindt!”
Ik hoor je al denken: “daar heb ik allemaal geen tijd voor”. Maar voor elk probleem bestaat er een oplossing, beste zaakvoerder.

Tijd besparen

Tijd is je meest kostbare valuta en daar gaan we allemaal graag spaarzaam mee om. Net daarom is een gerichte klantendatabase precies wat je nodig hebt. Je wint er namelijk handenvol tijd mee. Tijd die je nadien kan gebruiken om je klantenservice te optimaliseren, je marketing naar een volgend niveau te tillen en je omzet aanzienlijk te zien stijgen.

De juiste klantendatabase:

  • verzamelt automatisch waardevolle gegevens van je klanten zoals hun e-mailadres, verjaardag en leeftijd;
  • geeft je automatisch gegenereerde inzichten in de gewoontes en voorkeuren van trouwe klanten;
  • ziet opportuniteiten om nieuwe klanten aan te trekken en trouwe klanten automatisch te belonen.
Zie je in alle hierboven aangehaald punten het woord automatisch staan? Dat betekent dat jij niet langer kostbare tijd moet steken in je klantendatabase. Het verzamelen én de verwerking van deze gegevens gebeurt allemaal, jawel, automatisch.

Meer verkoop

Met de gepersonaliseerde informatie die je ondertussen over je klanten verzamelde, verkoop je aan je Elise, Jorgo en Emanuel in plaats van aan je klanten.

Elise onthoudt vooral dat je met haar meedenkt, Jorgo vertelt aan zijn vrouw hoe verrast hij was door je verjaardagswens en Emanuel komt volgende keer graag terug naar je zaak om te genieten van de topservice.

Het resultaat? Trouwe ambassadeurs voor je zaak en nieuwe klanten om te leren kennen! En jij kan gewoon blijven doen waar je goed in bent.

Waar wij bij Joyn goed in zijn? In het opzetten van jouw klantendatabase. Bekijk hier alvast hoe we je kunnen helpen met de groei van jouw zaak.
Nieuws
vandelanotte logo png.png
Innovatieaftrek: wat houdt de regeling in? Lees meer
stilan logo 2023.png
Veilig werken op vakantie Lees meer
Cirusso Art : Nieuwe franchiseformule op Franchise.be Lees meer
Lokaal en divers : zo zet Jumbo Niel in op beleving Lees meer
“Door de grootte van ons bedrijf kunnen wij écht het verschil maken”, Ifke Nauwelaerts, CCO bij Lunch Garden Lees meer
Tom&Co versterkt zich online met overname Pharmapets Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?