Gerichte klantenservice
Met de informatie die je van je klanten ontvangt, kan je meer doen dan je misschien verwacht. Wat dacht je van een leuke promotiecode voor hun verjaardag? Of misschien liever een verrassend Moederdagcadeau bij aankoop van een van je producten?Het kan allemaal wanneer je de gegevens van je klanten proactief gebruikt!
Meer klantendata verzamelen betekent dus automatisch ook een gerichtere klantenservice.
Persoonlijke klantenrelaties
De relatie met je klanten is je grootste marketingtool. Het is jouw persoonlijke aanpak die het verschil maakt tussen lokale handelaars zoals jij en grote, online spelers.Naar onze mening weegt een goede klantenservice altijd door ten opzichte van een snelle levering. En die mening delen je klanten ongetwijfeld met ons.
Door de gegevens van je klanten op de juiste manier te verzamelen en te gebruiken, kan je een impact maken op het gemoed van je klanten. Het namelijk is het gevoel dat je hen geeft, dat hen doet kopen.
Gebruik de verzamelde data om je klantenrelaties te versterken met:
- “Heb je genoten van je verjaardag?”
- “Hoe beviel je laatste aankoop?”
- “Er is net een nieuw item binnengekomen van het merk dat je zo leuk vindt!”
Tijd besparen
Tijd is je meest kostbare valuta en daar gaan we allemaal graag spaarzaam mee om. Net daarom is een gerichte klantendatabase precies wat je nodig hebt. Je wint er namelijk handenvol tijd mee. Tijd die je nadien kan gebruiken om je klantenservice te optimaliseren, je marketing naar een volgend niveau te tillen en je omzet aanzienlijk te zien stijgen.De juiste klantendatabase:
- verzamelt automatisch waardevolle gegevens van je klanten zoals hun e-mailadres, verjaardag en leeftijd;
- geeft je automatisch gegenereerde inzichten in de gewoontes en voorkeuren van trouwe klanten;
- ziet opportuniteiten om nieuwe klanten aan te trekken en trouwe klanten automatisch te belonen.
Meer verkoop
Met de gepersonaliseerde informatie die je ondertussen over je klanten verzamelde, verkoop je aan je Elise, Jorgo en Emanuel in plaats van aan je klanten.Elise onthoudt vooral dat je met haar meedenkt, Jorgo vertelt aan zijn vrouw hoe verrast hij was door je verjaardagswens en Emanuel komt volgende keer graag terug naar je zaak om te genieten van de topservice.
Het resultaat? Trouwe ambassadeurs voor je zaak en nieuwe klanten om te leren kennen! En jij kan gewoon blijven doen waar je goed in bent.
Waar wij bij Joyn goed in zijn? In het opzetten van jouw klantendatabase. Bekijk hier alvast hoe we je kunnen helpen met de groei van jouw zaak.
Nieuws

Recht op deconnectie: wat moeten werkgevers doen?
Lees meer

Provisie voor het vakantiegeld van werknemers in 2025
Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer
Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen
Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen
Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming”
Lees meer