Twee centrales

In april van dit jaar kondigden de Franse retailgroepen Casino en Intermarché aan dat ze voortaan niet alleen samen zouden inkopen, maar ook digitale diensten ontwikkelen en huismerken produceren. Dat project is nu concreet en kreeg de naam Auxo, naar de godin van de zomer uit de Griekse mythologie, die groei, expansie en voortuitgang verpersoonlijkt.

Meer bepaald lanceren de retailers twee inkoopcentrales: één voor food, geleid door Intermarché, en één voor non-food, getrokken door Casino. Buiten Frankrijk zetten de partners samen een organisatie op die internationale diensten aanbiedt aan grote industriële groepen die in Europa en Latijns-Amerika actief zijn. Die kreeg de naam Global Retail Services en is gevestigd in Brussel. Tot slot is er de joint venture Infinity Advertising die merken een sterk gedigitaliseerd retailmedia-aanbod voorstelt.
Nieuws
Augmenter Ventes (1)
Uw omzet verhogen en uw winkel een boost geven: de optimalisatiestudie als sleuteltool Lees meer
Meerwaardebelasting
Vanaf 1 januari 2026: nieuwe meerwaardebelasting van 10% op financiële activa Lees meer
Belchicken ondertekent masterfranchisecontract voor Nederland Lees meer
A-Csys : Franchise in de kijker Lees meer
Retail Projects : Expert van de week Lees meer
Gloednieuwe Carrefour Market in Dinant is helemaal klaar voor een drukke zomer en duurzame toekomst Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?