Yves Rocher - Q4 2021

Startschot voor Auxo, de inkoopalliantie van Intermarché en Casino

Het eerder dit jaar aangekondigde samenwerkingsverband tussen de Franse retailers Intermarché en Groupe Casino gaat nu officieel van start. Het Europese inkooplandschap beleeft een grondige hertekening.

Twee centrales

In april van dit jaar kondigden de Franse retailgroepen Casino en Intermarché aan dat ze voortaan niet alleen samen zouden inkopen, maar ook digitale diensten ontwikkelen en huismerken produceren. Dat project is nu concreet en kreeg de naam Auxo, naar de godin van de zomer uit de Griekse mythologie, die groei, expansie en voortuitgang verpersoonlijkt.

Meer bepaald lanceren de retailers twee inkoopcentrales: één voor food, geleid door Intermarché, en één voor non-food, getrokken door Casino. Buiten Frankrijk zetten de partners samen een organisatie op die internationale diensten aanbiedt aan grote industriële groepen die in Europa en Latijns-Amerika actief zijn. Die kreeg de naam Global Retail Services en is gevestigd in Brussel. Tot slot is er de joint venture Infinity Advertising die merken een sterk gedigitaliseerd retailmedia-aanbod voorstelt.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis