Twee centrales

In april van dit jaar kondigden de Franse retailgroepen Casino en Intermarché aan dat ze voortaan niet alleen samen zouden inkopen, maar ook digitale diensten ontwikkelen en huismerken produceren. Dat project is nu concreet en kreeg de naam Auxo, naar de godin van de zomer uit de Griekse mythologie, die groei, expansie en voortuitgang verpersoonlijkt.

Meer bepaald lanceren de retailers twee inkoopcentrales: één voor food, geleid door Intermarché, en één voor non-food, getrokken door Casino. Buiten Frankrijk zetten de partners samen een organisatie op die internationale diensten aanbiedt aan grote industriële groepen die in Europa en Latijns-Amerika actief zijn. Die kreeg de naam Global Retail Services en is gevestigd in Brussel. Tot slot is er de joint venture Infinity Advertising die merken een sterk gedigitaliseerd retailmedia-aanbod voorstelt.
Nieuws
Meerwaardebelasting
Vanaf 1 januari 2026: nieuwe meerwaardebelasting van 10% op financiële activa Lees meer
sodalis logo.png
Studentenarbeid: verhoging aantal uren en eerste vrijgestelde inkomensschijf Lees meer
Gloednieuwe Carrefour Market in Dinant is helemaal klaar voor een drukke zomer en duurzame toekomst Lees meer
In eerste halfjaar voor Jumbo: meer klanten, stijgende klanttevredenheid, met positief effect op omzet en marktaandeel Lees meer
De markt voor AI en automatisering groeit explosief. Ben jij klaar om mee te profiteren? Lees meer
Ondernemen met Stijl: Sluit je aan bij NZA en word het gezicht van een sterk Mannenmodemerk Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?