Ubiway

Ook Carrefour test abonnement in Frankrijk

In navolging van verschillende supermarktketens van Groupe Casino lanceert ook Carrefour binnenkort een betalende abonnementsformule in Frankrijk. Die geeft recht op een prijsverlaging voor alle huismerken van de retailer.

15% korting

Vanaf 20 september zal Carrefour de nieuwe dienst uittesten in zijn 21 winkels in de regio Rouen, meldt LSA. Voor een maandelijks bedrag van 5,99 euro krijgen klanten een korting van 15% op alle eigenmerkproducten van de keten, goed voor zo’n 7.000 referenties. Het aanbod is bovendien cumuleerbaar met andere promoties en getrouwheidsbonussen. Carrefour wil het testproject eind dit jaar evalueren met het oog op een eventuele nationale uitrol in 2022.

LEESTIP >>> Carrefour is de eerste retailer in België die haar folders op YouTube zetten

Binnen de foodretail vinden abonnementen steeds meer ingang. Twee jaar geleden lanceerde Casino al een formule waarbij klanten voor een maandelijkse bijdrage van 10 euro een korting van 10% kregen op het volledige gamma. Intussen zijn Monoprix en Leader Price, die beide ook behoren tot Groupe Casino, met hun eigen abonnementen gestart.

Voor de detailhandel is het abonnementsprincipe natuurlijk een ideaal middel om bestaande klanten te belonen en te binden en nieuwe klanten te werven. Afgezien daarvan genereert het systeem natuurlijk ook vaste inkomsten voor de retailers.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis