Prijsverlagingen en commerciële acties

Met een toename van 1,95% van de vergelijkbare omzet naar 1,1 miljard euro in het tweede kwartaal kan Carrefour België tevreden zijn. De prestaties verbeterden in alle winkelformaten en de volumes stijgen weer. De foodretailer sluit het eerste halfjaar af met wat het bedrijf zelf “een opmerkelijke verbetering van het resultaat uit de gewone bedrijfsvoering (recurring operating income)” noemt. In het eerste kwartaal was er nog een terugval van de vergelijkbare omzet met 1,1%, onder andere als gevolg van stakingsacties.

Carrefour schrijft de verbetering van de cijfers toe aan de prijsverlagingen op meer dan 3.000 producten en commerciële acties zoals Scanmania, Jalla en Belgetariër. Ook voegde de retailer bijna 3.500 producten aan haar assortiment toe. Bovendien kreeg de e-commerce een boost, werd de Carrefour-app vernieuwd en het aantal papieren folders verminderd.

De toevoeging van meer dan 3.500 producten aan de Open Food Facts-databank en de verbetering van de Nutri-Score van dertigvan haar eigen producten bevorderen de transparantie en gezonde keuzes, in lijn met het “Act for Food”-programma dat streeft naar gezonde, duurzame en toegankelijke voeding voor iedereen, zegt de retailer.

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?