Over veel dingen hoef je je als ondernemer geen zorgen te maken. De naamsbekendheid is enorm. Domino’s is actief in meer dan 90 landen met meer dan 21.000 vestigingen. De formule is helemaal doorontwikkeld: voor training en ondersteuning wordt gezorgd. “In de dagelijkse operatie meten we ieder punt in het proces” aldus Verwer. “We weten precies hoe lang het duurt om een pizza te maken, wanneer de bezorger weggaat naar de klant om de pizza te bezorgen. De technologie helpt ons, klanten kunnen op de ‘GPS tracker’ precies zien waar hun bestelling is. We kunnen van alles meten en weten zo wat wel en niet werkt. Voor allerlei onderdelen hebben we key performance indicators, en we weten precies bij welke KPI de klant tevreden is en bij ons terug zal komen.”

Goed getraind

Wie als franchisepartner bij Domino’s een nieuwe vestiging gaat openen, wordt op allerlei manieren ondersteund. “Het openen van een vestiging is een enorme taak”, weet Verwer. “Er komt veel op je af, we zorgen dus dat je goed getraind bent. Operationeel en financieel word je bij de hand genomen. We helpen je bij het opzetten van de lokale marketing. Je krijgt een perfect POS-systeem in de winkel en onze business consultants ondersteunen jou met raad en daad. De afdeling DBS (Domino’s Bookkeeping Service) doet de hele administratie voor je.”

Het begint allemaal met een kennismakingsgesprek. Wil je als ondernemer verder, dan volgt een oriëntatieronde. Verwer: “Je gaat op bezoek bij een vestiging van een franchisepartner en kunt, zonder enige sturing, alle vragen stellen die je wilt. Je draait een paar uur mee. Dat bezoek wordt geëvalueerd, je kunt aan ons vertellen wat je er van vond. Na een tussentijds gesprek – willen we verder? – gaat de kandidaat een maand op stage. Dat doen we omdat je vaak pas na een maand zeker weet of het iets voor je is. Daarna volgt ons trainingstraject waarin wij de kandidaat binnen 9 maanden opleiden tot een volwaardige franchisepartner. We zetten mensen klaar voor succes.”

Van cruciaal belang blijkt de manier waarop je jouw team aanstuurt. “De gemiddelde vestiging heeft 25 tot 35 personeelsleden, dat zijn natuurlijk veel parttimers. Het bouwen van dat team en er op een goede manier leiding aan geven bepaalt met grote mate het succes van de winkel. Onze meest succesvolle franchisepartners blijken daar het beste in te zijn.”

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?