Samen verder groeien
Op 23 oktober hadden Colruyt Group en de groep Louis Delhaize (die zich tegenwoordig LDz-groep laat noemen) al aangekondigd dat ze een akkoord hadden bereikt over de overdracht van Delitraiteur. Op 15 mei kreeg die transactie groen licht van de Belgische Mededingingsautoriteit. Nu is de overname ook officieel afgerond: Colruyt neemt alle medewerkers, het centrale team en het management over, net als de veertig vestigingen in België en één in Luxemburg. Op drie winkels na worden die overigens uitgebaat door zelfstandige ondernemers.
De specialist in maaltijdoplossingen versterkt het gemaksaanbod van Colruyt Group: de winkels zijn zeven dagen op zeven open en bieden meer dan 200 vers bereide gerechten aan. Daarnaast verkopen de winkels een breed assortiment levensmiddelen aan, waaronder 65% verse producten, meer dan duizend Belgische producten en 2.000 exclusieve artikelen.
“Klanten zullen van deze overname weinig merken vandaag”, zegt Johan Vermeire, algemeen directeur B2B foodretail bij Colruyt Group. “Het spreekt natuurlijk wel voor zich dat Delitraiteur zaken zal overnemen van Colruyt Group en omgekeerd – we willen van elkaar leren, elkaar versterken en samen verder groeien. Wat dat concreet zal betekenen, daar werken we nu volop aan.”