Makkelijke en gezonde maaltijden
“Na een grondige afweging van de toekomst van Delitraiteur is de Groep Louis Delhaize tot de conclusie gekomen dat het merk en de 41 winkels een groter potentieel hebben wanneer ze worden geïntegreerd in de Colruyt Group”, zegt de retailer in een persbericht. Bij Colruyt Group luidt het dat het bedrijf met deze overname verder wil groeien en meer inzetten op een aanbod dat convenience biedt aan de klant.
“We zien dat klanten meer nood hebben aan convenience en zoeken naar makkelijke en gezonde maaltijden. De voorbije jaren hebben we hier dan ook al ruim op ingezet door, onder andere, onze aanwezigheid in de steden te vergroten, de winkelopeningen van Okay Direct waar klanten 24/7 hun boodschappen kunnen doen, de uitbreiding van het versaanbod bij Okay en de recente participatie in BON – de gourmetbar die kwalitatieve en huisbereide on-the-go-producten aanbiedt. Aan de hand van de overname van Delitraiteur kan Colruyt Group nog meer inzetten op een convenience aanbod, met ready-to-heat en ready-to-eat maaltijden”, zegt Jo Willemyns, COO Food Retail bij Colruyt Group.
Merk blijft behouden
Delitraiteur werd in 1990 opgericht als specialist in maaltijdoplossingen met meer dan 200 vers bereide gerechten, salades en broodjes die men kan meenemen of ter plaatse consumeren. De winkels zijn zeven dagen op zeven geopend, van 7u30 tot 22u. Daarnaast biedt Delitraiteur een breed assortiment voeding aan, waaronder meer dan 1.000 Belgische producten en tal van exclusieve artikelen. Vandaag zijn er 40 winkels in België en één in Luxemburg. Op drie filialen na worden ze uitgebaat door zelfstandige ondernemers.
Colruyt Group plant geen wijzigingen aan het merk, het concept en het franchisemodel en neemt alle teams over. De betrokken partijen geven geen financiële details over de transactie, die naar verwachting in het eerste kwartaal van 2025 zal worden afgerond.