“Als keukeninstallateur heb ik veel samengewerkt met Vanden Borre Kitchen. Vanwege het zware fysieke werk wilde ik de overstap maken naar de verkoop. Omdat ik het merk goed kende en goede relaties had met verschillende winkels, besloot ik mij kandidaat te stellen om franchisenemer te worden,” legt Luigi uit. “Na mijn kennismaking op het hoofdkantoor werd ik al snel geïnterviewd door het management. Dankzij mijn ervaring als installateur en mijn kennis van het merk en haar werking, tekende ik na 3 maanden al snel mijn franchisecontract.”
Onschatbare steun: het team van Vanden Borre Kitchen, een pijler van succes
“Vanden Borre Kitchen is in de eerste plaats een team. Als franchisenemer ontvang je echte ondersteuning, hulp en begeleiding van begin tot eind,” vervolgt Luigi. “Het merk helpt je met elk aspect van het proces, of het nu gaat om financiële aspecten met de bank, de winkel, de leverancier of de training; er is altijd follow-up en ondersteuning.”LEESTIP >>> Voor Vanden Borre Kitchen begint morgen nu!
Opleiding: een intensieve stage om franchisenemer te worden.
De opleiding voor franchisenemers van Vanden Borre Kitchen duurt bijna twee maanden. Tijdens deze opleiding leren de franchisenemers verschillende computerprogramma's te gebruiken, keukenplannen te maken, een winkel te beheren, een verkoopteam te coachen, enz. Franchisenemers leren van ervaren trainers en krijgen de kans om praktijklessen te volgen in het opleidingscentrum van Vanden Borre Kitchen.Van idee tot realiteit: ondersteuning van het hoofdkantoor bij het ontwerp en de exploitatie van de winkel
“De franchisenemer werkt nauw samen met het personeel van het hoofdkantoor om alle aspecten van de organisatie en inrichting van de winkel te bespreken. Het hoofdkantoor biedt ook hulp bij specifieke taken, zoals het aanvragen van offertes, het inrichten van de showroom, het voorbereiden van marketingcampagnes, enz.Zodra de winkel open is, krijgen franchisenemers voortdurende ondersteuning van “netwerkcoaches”. Deze coaches zijn detailhandel experts die franchisenemers helpen succesvol te zijn. Ze kunnen advies en training geven over verschillende onderwerpen, zoals personeelsmanagement, verkoop, enz. Deze voortdurende ondersteuning is essentieel voor het succes van de franchisenemers van Vanden Borre Kitchen. Het stelt hen in staat te profiteren van de expertise en de beschikbare middelen van het hoofdkantoor terwijl ze toch hun autonomie behouden.”
Uitzonderlijke klantenservice: een warm welkom is de sleutel tot succes
“Ik denk dat het heel belangrijk is om klanten welkom te heten in je winkel. We ontvangen ze met een kopje koffie zodat ze zich thuis voelen, en we doen er alles aan om ervoor te zorgen dat ze een aangenaam moment beleven. Het werkt, want ik heb er al veel positieve feedback over gehad, zowel van klanten als mijn collegas van de centrale. Naar mijn mening is het onthaal dat ik heb geïntroduceerd de basis voor succes; het is natuurlijk. Coffee makes everything possible!” besluit Luigi.
Nieuws

Provisie voor het vakantiegeld van werknemers in 2025
Lees meer

Zieke werknemer kost bedrijf straks 1.700 euro extra
Lees meer