Hoe onderscheidt S4I zich van de concurrentie op de markt van elektronische betalingen?

“We hebben het geluk dat we kunnen samenwerken met een aantal partners in de sector van elektronische betalingen, waardoor we onze klanten een betaaloplossing op maat kunnen aanbieden. We werken met de overgrote meerderheid van acquirers, d.w.z. operatoren die instaan voor de verwerking van elektronische betalingen in België. We werken ook op grotere schaal in de hele Europese Economische Ruimte, zodat we aan alle elektronische betalingsbehoeften van handelaren kunnen voldoen. Dit omvat de aanvaarding van kredietkaarten, debetkaarten, maaltijdcheques en ecocheques, maar ook de mogelijkheid om 3x betaling aan te bieden aan eindklanten of financiering op basis van de omzet die via de betaalterminal wordt gegenereerd. Om onze klanten een 360° oplossing te bieden, bieden we bovendien ook producten zoals kassasystemen, muntautomaten en orderterminals die rechtstreeks verbonden en geïntegreerd zijn met de betaalterminals in ons assortiment.”

“Bovendien stelt onze persoonlijke en proactieve technische service ons in staat om iedere klantcase met aandacht op te volgen, waardoor we een hoge mate van klanttevredenheid kunnen bereiken. Zo hebben in het digitale tijdperk de meeste concurrenten besloten om een 100% geautomatiseerde dienst na verkoop aan te bieden met behulp van ChatBots of hebben ze hun callcenters verplaatst. Geconfronteerd met deze trend heeft S4I besloten om een 100% lokale (Belgische) technische dienst te behouden en een 'menselijke' telefoonlijn voor onze klanten te behouden. We zijn ons ervan bewust dat betalingen cruciaal zijn voor de duurzaamheid van een bedrijf en we willen in contact blijven en altijd beschikbaar zijn voor onze klanten in geval van problemen met hun betaaloplossing. Daarom is het van essentieel belang om een vertrouwensrelatie met onze klanten te behouden.”

Hoe helpt S4I retailers/franchisenemers door het doolhof van elektronische betalingen?

“We bieden onze klanten een eerste gesprek met een van onze adviseurs, die een elektronische betaalaudit uitvoert naar de behoeften van de klant. Op deze manier beoordeelt onze adviseur de kosten die verbonden zijn aan de betaaldiensten waarvoor de klant betaalt, d.w.z. welke transactiekosten worden in rekening gebracht per debet/credit/chequemaalhandeling, extra abonnementskosten, onderhoudskosten, kosten voor het huren van apparatuur, enz. Met deze informatie kunnen we snel een beoordeling opstellen van de situatie en hoe S4I haar situatie kan verbeteren op het gebied van kosten, prestaties en service. Als de handelaar zich op het moment van de beoordeling in een ideale situatie bevindt en we geen echte toegevoegde waarde kunnen bieden, profiteert de handelaar van een 100% gratis audit van zijn betalingsaanbod.”

“Als er significante verbeteringen mogelijk zijn, controleren we de haalbaarheid en stellen we verschillende mogelijkheden voor om de betalingsoplossing te verbeteren (type integratie, potentieel risico van de sector waarin de klant actief is, enz.) Zodra deze fase is afgerond en op voorwaarde dat de klant het proces wil voortzetten, zetten we alles in werking (activering, opleiding, installatie, enz.) zodat onze klant zo snel mogelijk autonoom operationeel kan worden. De klant krijgt ook toegang tot een portaal dat zal worden gebruikt om betalingen op de betaalterminal te reconciliëren.”

“We bieden ook een proactieve technische dienst die 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is. We zijn bovendien in staat om problemen op afstand op te lossen als dat nodig is, dankzij de apparatuur die we leveren, wat het gevoel van onzekerheid dat onze klanten bij hun huidige leverancier kunnen hebben sterk vermindert.”

Wat zijn de stappen bij het opzetten van een partnerschap met een nieuwe klant/prospect?

  • Onze regionale adviseurs leggen contact (prospectie).
  • Onze adviseur bezoekt de locatie van de klant, luistert naar de behoeften van de klant en begeleidt de klant naar een passende oplossing.
  • Hardwareconfiguratie (instellen en betalingstest).
  • Het vastleggen van een afspraak voor de installatie met de klant.
  • Follow-up door de toegewezen adviseur.
Dit is wat we in alle gevallen voorstellen voor onze potentiële toekomstige klanten

Welke criteria gebruiken jullie om een contractvoorstel op te stellen?

Het contractvoorstel is gebaseerd op de volgende punten (niet-exhaustieve lijst):

  • Het type en aantal gewenste oplossing(en) ( vaste VSE, mobiel, pin-pad, softpos, e-commerce) en de gewenste verbindingstermijn (4G, LAN, WIFI, etc.)
  • De gewenste betaalmethoden (en verdeling) (Bancontact, Mastercard, Visa, AmEx, maaltijdcheques, consumentencheques, enz.) en het volume van de betalingen door de handelaar evenals het gemiddelde mandje voor elke betaling (hierdoor kunnen we met onze leveranciers onderhandelen over transactiekosten en beslissen naar welke acquirers we de handelaar doorverwijzen).
  • De boekhoudkundige rapporteringsvereisten van de klant
  • Het type integratie met de kassa-/terminalsystemen die al in de vestiging aanwezig zijn.
Bovendien controleren onze adviseurs, na het verifiëren van de behoeften van de prospect en de haalbaarheid ervan, ook de gezondheid van het bedrijf van de prospect.

Waarom zou ik als franchisenemer/retailer die al een leverancier heeft, baat hebben bij een afspraak met S4I?

“Wij zijn multi-buyer en partner van vele betalingsspelers die actief zijn in België (+ EER). Dit is een groot voordeel voor ons en voor onze klanten, omdat we hen DE betaaloplossing op maat kunnen aanbieden. Bovendien hebben we gegevens van meer dan 5.000 handelaren, goed voor een betalingsvolume van ongeveer € 600.000.000 in het jaar 2023, waardoor S4I lagere transactiekosten kan onderhandelen, die direct worden weerspiegeld in onze prijzen voor onze klanten. Hierdoor kunnen we een audit van de huidige kosten aanbieden en een projectie van de kosten die zullen optreden als u ervoor kiest om ons uw vertrouwen te schenken.”
Nieuws
sodalis logo.png
Verhoging maximale waarde maaltijdcheque vanaf 2026 Lees meer
STILAN Veilig Werkenvakantie 1 400X250
Veilig werken op vakantie Lees meer
Jean Richard de Latour (Tom&Co): “De markt voor dierlijke producten normaliseert zich en blijft vol groeikansen” Lees meer
Fastfood franchise zit in de lift in België Lees meer
Snap-on : Nieuwe franchiseformule op Franchise.be Lees meer
Broers Björn en Benjamin samen aan het roer van hun eigen pizzazaak in Waregem: ‘’Wat je ook maar wil bereiken, alles is mogelijk.’’ Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?