De Belgische keten van parafarmacie, apotheken en schoonheidsinstituten Medi-Market heeft een goed jaar achter de rug. Het zag zijn omzet met 30% groeien, het marktaandeel in België klom naar 15%, laat het in een persbericht weten. Het kondigt meteen ook de opening aan van 26 nieuwe vestigingen dit jaar: 12 in België en Luxemburg, 14 in Italië. In Belux moet het op die manier dit jaar de kaap van 100 verkooppunten ronden.

De sterke omzetgroei is volgens CEO Cédric Antoine te danken aan het uitgebreide netwerk van de keten en het feit dat de koopkracht van consumenten onder druk staat: Medi-Market biedt producten aan scherpe prijzen aan. “We hebben een uitstekende reputatie opgebouwd met onze unieke positie in de markt, en we moeten nu meer dan ooit de koopkracht van de gezinnen ondersteunen. Medi-Market is uitgegroeid tot dé referentiespeler op het gebied van gezondheid en welzijn, en wordt jaarlijks bezocht door 1.400.000 huishoudens in België”, aldus Antoine. “Gezien onze groei, blijven we voortdurend nieuw personeel aanwerven voor onze winkels. In 2022 namen we bijna 200 nieuwe mensen in dienst, en met het oog op onze uitbreidingsplannen zullen we snel de kaap van 1000 werknemers ronden.”
Nieuws
Blijf In The K Now VDL
Blijf in the (k)now: schrijf je in voor de nieuwe seminariereeks van Vandelanotte Lees meer
sodalis logo.png
Verhoging maximale waarde maaltijdcheque vanaf 2026 Lees meer
Jesper Højer nieuwe CEO Jumbo Supermarkten Lees meer
Gedreven AI-ondernemer Thomas Van de Walle stapt in AI-franchise Valenta.io Lees meer
Domino’s pizza: een bijzonder sterke franchiseformule met ruimte voor ondernemerschap Lees meer
Engel & Völkers: internationaal vastgoedmerk met lokale verankering Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?