Albert Heijn heeft vandaag acht home shop centra in Nederland en Ahold Delhaize wil dat concept vanaf dit jaar uitbreiden naar de rest van Europa, vertelt Wouter Kolk, CEO Ahold Delhaize Europa & Indonesië, in een interview met Gondola magazine. “Onze home shop centra zijn kleinere magazijnen die ingericht zijn als winkels, zodat orderpickers sneller en makkelijker kunnen werken. We hebben er zo acht in Nederland, verspreid over het land. We gaan dat concept nu voor de andere merken van de groep in de rest van Europa uitrollen. Eerst is Tsjechië dit jaar nog aan beurt, daarna gaan we verder. Het is een goeie manier om kosten te drukken en efficiënt te werken.”
LEESTIP >>> Na sterk vierde kwartaal zet Ahold Delhaize nog meer in op online
Online bestellingen in voeding zijn vandaag nog altijd niet rendabel, maar Kolk heeft er goeie hoop op dat het op termijn kostenneutraal kan worden, zeker nu de pandemie het een boost gegeven heeft. De dark stores zijn maar één stap in die richting, vertelt hij. “Een volgende stap zou kunnen zijn dat de producten in onze home shop centra geautomatiseerd naar de orderpickers gebracht worden. Op die manier kan je sneller en makkelijker werken en wordt het werk lichter voor onze medewerkers.”
Kolk beseft dat sommige online bestellingen altijd verlieslatend zullen zijn, maar wil er wel aan vasthouden. “Vaak zijn klanten die online en offline boodschappen doen heel waardevol en loyaal. Bovendien zie ik online ook als een service. We hebben in supermarkten bijvoorbeeld ook een visafdeling, ook al is die lang niet zo rendabel als andere afdelingen.” Het volledige interview met Wouter Kolk kan u lezen in het volgende nummer van Gondola magazine, dat normaal gezien eind maart in de bus moet liggen.
LEESTIP >>> Na sterk vierde kwartaal zet Ahold Delhaize nog meer in op online
Online bestellingen in voeding zijn vandaag nog altijd niet rendabel, maar Kolk heeft er goeie hoop op dat het op termijn kostenneutraal kan worden, zeker nu de pandemie het een boost gegeven heeft. De dark stores zijn maar één stap in die richting, vertelt hij. “Een volgende stap zou kunnen zijn dat de producten in onze home shop centra geautomatiseerd naar de orderpickers gebracht worden. Op die manier kan je sneller en makkelijker werken en wordt het werk lichter voor onze medewerkers.”
Kolk beseft dat sommige online bestellingen altijd verlieslatend zullen zijn, maar wil er wel aan vasthouden. “Vaak zijn klanten die online en offline boodschappen doen heel waardevol en loyaal. Bovendien zie ik online ook als een service. We hebben in supermarkten bijvoorbeeld ook een visafdeling, ook al is die lang niet zo rendabel als andere afdelingen.” Het volledige interview met Wouter Kolk kan u lezen in het volgende nummer van Gondola magazine, dat normaal gezien eind maart in de bus moet liggen.
Nieuws

Voor welke aspecten kan u best expertise gebruiken bij het starten van uw franchise zaak
Lees meer

Is het nu een geschikt moment om te ondernemen met een franchise concept
Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer
Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen
Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen
Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming”
Lees meer