Groei versnellen

Volgens LEcho neemt Le Pain Quotidien de zeven Amsterdamse restaurants, die als franchise opereerden, over en bereidt de groep zich voor op een bredere expansie in Nederland. "Door de Nederlandse restaurants in de groep te integreren, wil Le Pain Quotidien zijn groei versnellen en de markt in andere Nederlandse steden verder ontwikkelen met lokale franchisenemers", klinkt het in een communiqué.

Arne Altmann en Hubert Nieuwendijk, de Nederlandse ondernemers die het Amsterdamse franchisenetwerk voor Le Pain Quotidien hebben opgebouwd, zullen in Nederland aan het roer blijven. De onlangs geherkapitaliseerde Belgische groep gelooft in een groeistrategie die gebaseerd is op een combinatie van eigen restaurants en franchisenemers. Het maakt niet alleen een snellere groei mogelijk, maar bevordert ook de lokale verankering, stelt de keten nog.

Naast Amsterdam wil de bakkerij- en restaurantgroep nieuwe vestigingen openen in Breda, Den Haag, Eindhoven, Maastricht, Rotterdam en Utrecht en is daarvoor op zoek naar franchisepartners. De Nederlandse restaurants zullen hetzelfde menu hebben als de Belgische, met de nadruk op lokale ingrediënten.
Nieuws
sodalis logo.png
Studentenarbeid: verhoging aantal uren en eerste vrijgestelde inkomensschijf Lees meer
VDL Overdragen Aandelen
Het belang van beperkingen op de overdraagbaarheid van aandelen Lees meer
Gloednieuwe Carrefour Market in Dinant is helemaal klaar voor een drukke zomer en duurzame toekomst Lees meer
In eerste halfjaar voor Jumbo: meer klanten, stijgende klanttevredenheid, met positief effect op omzet en marktaandeel Lees meer
De markt voor AI en automatisering groeit explosief. Ben jij klaar om mee te profiteren? Lees meer
Ondernemen met Stijl: Sluit je aan bij NZA en word het gezicht van een sterk Mannenmodemerk Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?