De cijfers spreken voor zich: afhankelijk van de sector is e-business sinds het begin van de gezondheidscrisis met 25 tot 80% gegroeid en zegt 80% van de consumenten dat ze van plan zijn hun nieuwe consumptiegewoonten te behouden; het aandeel contactloos betalen verdubbelde tussen februari en juni 2020 en thuisbezorging steeg van 100 naar 150% afhankelijk van de sector in dezelfde periode.
Maar het is niet alleen de digitale handel die profiteert van de nieuwe situatie die door de gezondheidscrisis is ontstaan. De huis-aan-huisverkopen volgen dezelfde trend.
Dat ervaart RAISON Home, marktleider in marktsegment van inbouwkeukens en interieurinrichting. Laten we de cijfers bekijken. In Frankrijk, waar het merk al 20 jaar bestaat met een netwerk van meer dan 100 franchisenemers, sloot RAISON Home de eerste 6 maanden van het jaar af met een lichte groei in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar die zelf het jaar afgesloten heeft met een groei van 35% ten opzichte van vorig jaar. En dit ondanks twee maanden sluiting. In België, waar RAISON Home sinds begin 2019 actief is, kent het merk momenteel een groei van meer dan 400% in 2020.
Maar het is niet alleen de digitale handel die profiteert van de nieuwe situatie die door de gezondheidscrisis is ontstaan. De huis-aan-huisverkopen volgen dezelfde trend.
Dat ervaart RAISON Home, marktleider in marktsegment van inbouwkeukens en interieurinrichting. Laten we de cijfers bekijken. In Frankrijk, waar het merk al 20 jaar bestaat met een netwerk van meer dan 100 franchisenemers, sloot RAISON Home de eerste 6 maanden van het jaar af met een lichte groei in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar die zelf het jaar afgesloten heeft met een groei van 35% ten opzichte van vorig jaar. En dit ondanks twee maanden sluiting. In België, waar RAISON Home sinds begin 2019 actief is, kent het merk momenteel een groei van meer dan 400% in 2020.
Waarom ? Omdat de consument vandaag zijn prioriteiten heeft veranderd.
- Tot maart 2020 werd zijn gedrag voornamelijk bepaald door zijn gewoonten en elke verandering werd als een beperking ervaren en geassocieerd met de angst voor het onbekende. Tegenwoordig is verandering de norm geworden: vandaar een veel grotere openheid om gewoon anders te doen;
- Sinds de opsluiting zoekt de consument vooral gemak, comfort van het leven: minder reizen, minder tijdverspilling in het verkeer en het zoeken naar parkeerplaatsen, minder winkellust in winkelcentra waar de beperkingen zijn alomtegenwoordig en ondermijnen elk idee van plezier;
- Beïnvloed door media die de meeste informatie aan de gezondheidscrisis besteden, hebben consumenten het zoeken naar veiligheid bovenaan hun lijst van vereisten geplaatst en alle beschikbare kansen aangegrepen om onnodig extra risico te vermijden. Plots stort hij zich in de digitale handel als hij contact met een verkoper niet nodig acht. Als dit contact nodig is omdat advies en service centraal staan, dan geeft hij de voorkeur aan veilige huis-aan-huisverkoop bij één verkoper, wat in ieder geval veel meer zekerheid is dan zich mengen met de massa in de winkels.
Op het gebied van winkelen heeft de Covid-crisis het voordeel gehad dat het consumptiegewoonten uitdaagt en de consument een verscheidenheid aan keuzes biedt, waaronder huis-aan-huisverkoop, door zijn 100% gepersonaliseerde serviceaanbod te promoten van nabijheid. Al meer dan 20 jaar verfijnt RAISON Home zijn tools en methoden om de consument een totaal andere ervaring te bieden. Tegenwoordig bewijzen hun veranderende verwachtingen dat RAISON Home gelijk heeft.
Het is aan jou om van deze evolutie te profiteren door Home Designer-franchisenemer van RAISON Home te worden.
Nieuws

Voor welke aspecten kan u best expertise gebruiken bij het starten van uw franchise zaak
Lees meer

Is het nu een geschikt moment om te ondernemen met een franchise concept
Lees meer