Carrefour werkt in Frankrijk met een score die voeding een score geeft op basis van persoonlijke voorkeur, dieet en gezondheidscriteria. Consumenten moeten een formulier invullen met hun dieetvoorkeuren en kunnen bovendien aangeven of ze producten wensen met minder suiker en zout of meer vezels, en ook aangeven wat ze lusten en wat niet.

Producten die beter aan hun verwachtingen voldoen, krijgen dan een hogere gepersonaliseerde score. Carrefour kan daarbij ook alternatieven voorstellen voor minder gezonde producten. De score geldt enkel voor bewerkte producten, dus niet voor onbewerkte groenten en fruit, vlees of vis. Ook producten als olie, suiker, alcohol en babyvoeding worden uitgesloten.

Carrefour garandeert dat de data geanonimiseerd worden en sluit uit dat ze gebruikt worden voor reclame of marketing, wat nochtans voor de hand ligt.
Nieuws
Time Management
Vanaf 2027 telt elke minuut: verplichte tijdsregistratie voor elke Belgische onderneming Lees meer
Cybersecurity
The Human firewall - sleutel tot een cyberveilige onderneming Lees meer
De 4 seizoenen van Winsol: Waarom deze Belgische gevestigde waarde blijft groeien na bijna 150 jaar Lees meer
De opkomst van de Boutique Club: Hoe BeweegCoach het gat vult tussen budget en personal training, mét succes Lees meer
Wijziging samenstelling directiecomité Delhaize Lees meer
Opening nieuw McDonald’s restaurant in Torhout Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?