Duurzaam imago

2019 was geen goed jaar voor de Belgische speelgoedmarkt: de omzet daalde met 3%, tot een goede 400 miljoen euro. Er was een gebrek aan schoolpleinfenomenen zoals de hand spinners van een tijdje geleden, en ook grote licenties bleven uit. Met uitzondering van Lego hebben de vijf grootste fabrikanten sinds 2018 hun verkopen zien teruglopen. Verschillende winkels moesten de deuren sluiten.

In die moeilijke context wist Fox & Cie wél te groeien: de Belgische keten sloot het jaar af met een omzetgroei van 17%, voornamelijk dank zij de opening van vier nieuwe winkels, allemaal in Brussel. Op vergelijkbare basis steeg de omzet met 2%. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. De succesfactoren volgens medeoprichter Frédéric Henrotte: een nichepositionering met exclusieve artikelen en een gepersonaliseerde service, een imago van duurzaamheid en een multikanaal-aanpak.

In 2020 wil Fox & Cie de opwaartse trend verderzetten: in het eerste kwartaal plant het bedrijf al twee bijkomende winkelopeningen, in Auvelais en Bertrix. De keten heeft momenteel 18 winkels, waarvan 9 filialen en 9 in franchise. De omzet in die winkels bedroeg 7,6 miljoen euro in 2019 (exclusief btw), met 70 medewerkers.
Nieuws
Blijf In The K Now VDL
Blijf in the (k)now: schrijf je in voor de nieuwe seminariereeks van Vandelanotte Lees meer
sodalis logo.png
Verhoging maximale waarde maaltijdcheque vanaf 2026 Lees meer
Heropening Spar Hofstade Aalst Lees meer
Carrefour Market Helmet in Schaarbeek heropent Lees meer
Jesper Højer nieuwe CEO Jumbo Supermarkten Lees meer
Gedreven AI-ondernemer Thomas Van de Walle stapt in AI-franchise Valenta.io Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?