Duurzaam imago

2019 was geen goed jaar voor de Belgische speelgoedmarkt: de omzet daalde met 3%, tot een goede 400 miljoen euro. Er was een gebrek aan schoolpleinfenomenen zoals de hand spinners van een tijdje geleden, en ook grote licenties bleven uit. Met uitzondering van Lego hebben de vijf grootste fabrikanten sinds 2018 hun verkopen zien teruglopen. Verschillende winkels moesten de deuren sluiten.

In die moeilijke context wist Fox & Cie wél te groeien: de Belgische keten sloot het jaar af met een omzetgroei van 17%, voornamelijk dank zij de opening van vier nieuwe winkels, allemaal in Brussel. Op vergelijkbare basis steeg de omzet met 2%. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. De succesfactoren volgens medeoprichter Frédéric Henrotte: een nichepositionering met exclusieve artikelen en een gepersonaliseerde service, een imago van duurzaamheid en een multikanaal-aanpak.

In 2020 wil Fox & Cie de opwaartse trend verderzetten: in het eerste kwartaal plant het bedrijf al twee bijkomende winkelopeningen, in Auvelais en Bertrix. De keten heeft momenteel 18 winkels, waarvan 9 filialen en 9 in franchise. De omzet in die winkels bedroeg 7,6 miljoen euro in 2019 (exclusief btw), met 70 medewerkers.
Nieuws
Employee Present
Wens je jouw werknemers in december nog een extraatje te geven? Lees meer
Hybrid Car
Fiscale aftrekbaarheid hybride wagens vanaf 1 januari 2026 Lees meer
CTR Chicken: smaak, eenvoud en succes in franchise Lees meer
Spar Colruyt Group in Marcinelle opent op 20 november Lees meer
Standaard Boekhandel verleidt Gen Z nu ook in Antwerpen en Hasselt Lees meer
Vanden Borre Kitchen heeft een nieuwe winkel geopend in Aalst Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?