Grote investering

De Match-supermarkten in België zullen de komende jaren de overstap maken naar een nieuw enseigne en een nieuw concept: Louis Delhaize Open Market. De winkels worden gemoderniseerd en zullen sterker de nadruk leggen op het versaanbod en op het huismerk Louis, dat van 600 naar 2.400 referenties zal groeien. Ook e-commerce krijgt een plaats in de strategie, met afhaalzones voor online bestellingen, vertelt CEO Jean-Marc van Cutsem aan Het Nieuwsblad. De wat kleinere Smatch-buurtsupermarkten worden Louis Delhaize-winkels, na geslaagde tests in Ertvelde en Lendelede.

LEESTIP >>> Jean-Marc van Cutsem aan het hoofd van Match en Smatch

De ombouwoperatie gaat nog voor de zomer van start: vanaf juni krijgen drie supermarkten een makeover, acht andere volgen in 2023. Ook worden elk jaar tien buurtsupers verbouwd. Binnen drie jaar moeten alle 55 Smatch en 35 Match supermarkten zijn omgebouwd. Tegelijk neemt de retailer een nieuw distributiecentrum in gebruik, in Nijvel. Het depot in Mariakerke zal sluiten. De hele operatie is goed voor een investering van wel 90 miljoen euro.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.