Zal klantenloyaliteit nog steeds belangrijk zijn in de toekomst?

Uiteraard! Loyaliteit is nu al belangrijk voor een handelaar, maar dit zal alleen maar belangrijker worden. In 2020 en 2021 zijn er veel loyaliteitsprogrammas gecreëerd en/of aangepast, dat aantoont hoe belangrijk het wel niet is voor handelaars. Zo hebben meer dan 90% van de bedrijven een vorm van loyaliteitsprogramma.

Wat zal de uitdaging zijn voor handelaars?

Als we weten dat loyaliteitsprogrammas essentieel zijn voor een succesvolle zaak te realiseren, wat is dan juist het pijnpunt? De uitdaging is echter om waarde te creëren uit deze loyaliteitsprogrammas. Iedereen kan een loyaliteitsprogramma invoeren, maar enkel succesvolle handelaars creëren waarde voor hun cliënteel.

Handelaars zullen manieren moeten vinden om het juiste aanbod en de juiste beloning op de meest elegante en efficiënte manier aan de juiste klanten te leveren. Een grote reden waarom ze er niet mee bezig zijn is omdat er veel economische druk is en ze kunnen het zich niet veroorloven om kostbare tijd en middelen uit te geven aan het ontwikkelen van zon loyaliteitsprogrammas.

Welke trends kunnen we nog verwachten?

Als handelaar is het niet altijd gemakkelijk om te weten welke trends relevant zullen zijn voor jou de komende jaren. Wij zetten hieronder wat wij denken de meest relevante trends te zullen zijn en wat belangrijk kan zijn voor jou als handelaar. Ten eerste zullen klanten nog steeds centraal blijven staan. Dit is waarschijnlijk geen shock, maar het is toch belangrijk om aan te kaarten, want dit kan soms snel vergeten worden. Klantfocus is dus belangrijk en deze trend zal de komende jaren enkel blijven toenemen.

Er zullen ook meer personalisatiemogelijkheden zijn. Dit wil zeggen dat jij als handelaar meer relevante aanbiedingen zal leveren die resoneren met je klanten. Denk bijvoorbeeld aan namen op je producten, of loyaliteitsprogrammas die aangepast zijn aan je klanten. Je kan hier ver in gaan!

De super-loyale klanten zullen beloningen via een loyaliteitsprogramma appreciëren, maar ze willen niet gezien worden als een gewone klant. Ze willen beloond worden op basis van hun waarde: klanten die meer opbrengen willen ook mooiere beloningen krijgen.

Een andere trend die we waarschijnlijk zullen zien, is een groei en investering in loyaliteitsprogrammas en klantanalyses in het algemeen. De versnelde digitale transformatie in verschillende sectoren dwingen bedrijven en handelaars om hun inspanningen op het gebied van klantenanalyse en personalisering te verbeteren.

Conclusie

Klanten staan centraal en dit zal waarschijnlijk niet veranderen. Loyaliteitsprogrammas en persoonlijk acties helpen dus enorm om dit waar te maken.

Het is van cruciaal belang voor handelaars om altijd up-to-date te zijn als het gaat om hun loyaliteits- en beloningsprogrammas om ervoor te zorgen dat klanten je trouw zullen blijven. Wij voorspellen dat degene die dit niet doen uiteindelijk zullen verdwijnen.

Blijf voor op de rest en biedt gewaardeerde klanten promos en extraatjes om hun loyaliteit te behouden. Het is dus voor detailhandelaren van cruciaal belang om opties als loyaliteitsprogrammas voor beloningen te bieden.

Handelaars moeten ernaar streven om anders te zijn en een complete klantervaring te bieden.
Nieuws
vanbreda logo 2022.png
Wetswijziging arbeidsongevallen: ook ongevallen van uitzendkrachten opgenomen in de berekening van verzwaarde risico's Lees meer
logo vdl.png
De belastingdruk verlagen als eenmanszaak Lees meer
Nobi: Een Revolutionair Franchiseconcept voor Persoonlijke Groei en Verse Voeding Lees meer
Kevin, succesvol ondernemer met hypotheek.winkel Lees meer
Artion : Expert van de week Lees meer
Esprit opende nieuwe franchise winkel in Halle Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.