“Online wordt vaste gewoonte”
Het voorbije jaar testte Jumbo het bezorgabonnement Bezorgeloos uit, waarbij klanten een vast bedrag betalen en vervolgens onbeperkt online boodschappen kunnen bestellen zonder bezorgkosten. Nu gaat de Nederlandse supermarktketen voor de landelijke uitrol: in de komende week wordt de dienst voor iedereen in Nederland beschikbaar.LEESTIP >>> Jumbo franchise opent tweede supermarkt in de Kempen en eerste in ons land mét kletskassa
“We merken dat het online bestellen van boodschappen voor steeds meer Jumbo-klanten een vast onderdeel is van hun koopgewoontes. Ze kiezen bijvoorbeeld voor het laten thuisbezorgen van de weekboodschappen en bezoeken daarnaast onze winkels voor aanvullende verse producten en andere extra producten”, zegt operationeel directeur Cees van Vliet.
Terugkerende inkomsten
Bezorgeloos is Jumbos antwoord op de rundle, voluit recurring revenue bundle: via een abonnement stimuleren retailers herhaalaankopen terwijl ze inkomsten op voorhand boeken. Klanten kiezen voor een looptijd van drie maanden, zes maanden of een jaar, met – net zoals bij de abonnementsformule van Delhaize in België – een voordeelprijs voor wie enkel tussen dinsdag en donderdag laat leveren. Wie deze zomer intekent, krijgt een maand abonnementskost gratis.
Nieuws

Voor welke aspecten kan u best expertise gebruiken bij het starten van uw franchise zaak
Lees meer

Is het nu een geschikt moment om te ondernemen met een franchise concept
Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer
Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen
Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen
Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming”
Lees meer