Maar hoe doe je dat juist? Wij delen enkele Facebook-marketingtips die op dit moment zeer effectief zijn. Laten we een kijkje nemen!

Het belang van een bedrijfspagina

First things first – het is essentieel dat je een bedrijfspagina hebt. Dit is dé plaats voor al jouw posts en content te plaatsen. Mensen die jouw pagina leuk vinden, zien dan de posts die jij maakt en kunnen dit liken of er een reactie onder plaatsen.

Zorg steeds dat je informatie op je pagina up-to-date is: logo, adres, website, enz. Kijk dit zeker na!

Gevorderde tip: je kan ervoor kiezen om een Facebook Messenger-chatbot te integreren met je pagina. Dit wil zeggen dat mensen automatisch een bericht krijgen als ze op je pagina komen en met je kunnen chatten. Bekijk zeker deze pagina als je hier meer informatie over wil.

Hoe een post maken?

Een post maken is heel eenvoudig en heeft veel voordelen. Door berichten te plaatsen op je bedrijfspagina kan je mensen die je pagina leuk vinden bijvoorbeeld:

  • Informeren over leuke deals en/interessante coupons
  • Updates geven over producten
  • Meldingen over evenementen weergeven
Denk eraan dat beelden belangrijk zijn in je posts. Zo doen videos en afbeeldingen het heel goed op vlak van visibiliteit op Facebook. Toon bijvoorbeeld een foto van jou en je team, dat zien mensen graag!

Je kan er ook voor kiezen een post te promoten. Zo kan je een groter publiek bereiken met deze gepromote berichten. Essentieel wil het zeggen dat zelfs mensen die je pagina niet leuk vinden, nog steeds je post te zien krijgen in hun nieuwsfeed. Check deze pagina om te zien hoe je precies een bericht promoot.

Wanneer best iets posten?

Je post best op momenten dat mensen het actiefste zijn om zo het meeste te halen uit wat je publiceert. Daarom is belangrijk om te weten wanneer je best iets op Facebook zet. Volgens Sprout Social zijn dinsdag, woensdag en vrijdag van 9 uur tot 13 uur de beste momenten om te posten op Facebook. De slechtste dag is zaterdag.

Dit zijn in theorie de beste momenten om te posten, maar het is belangrijk dat je zelf test welke posts het het beste doen en zo je eigen flow wat probeert te vinden.

Tip: creëer posts voor speciale gelegenheden, zoals Kerstmis, Nieuwjaar, Pasen, enzovoort. Deze soort posts doen het vaak goed op sociale media!

Testen, testen en nog eens testen

Je hebben zonet besproken welke soort content je kan plaatsen op Facebook, maar dit is natuurlijk niet voor elke handelaar hetzelfde. Zorg er dus voor dat je goed bijhoudt welke posts het goed doen en welke minder goed aankomen bij je klanten. Testen is dus de boodschap!

Als je merkt dat je posts niet veel aandacht krijgen, probeer dan te variëren in wat je communiceert. Wie wil er nu ook altijd hetzelfde voorgeschoteld krijgen?

Tip: mensen houden van authenticiteit! Wees dus gewoon jezelf als je post. Niemand leest graag onpersoonlijke posts, maak ze dus hoe jij ze graag wil.

Conclusie

Er komt veel kijken bij een bedrijfspagina op Facebook en er zijn veel mogelijkheden om mensen met je gewenste boodschap te bereiken. Het creëren van verschillende soorten posts is belangrijk en de gekozen tijd om te posten is zeker ook niet onbelangrijk. Twijfel er zeker niet aan om meer informatie over dit onderwerp te zoeken als je meer wilt weten.

Veel succes!
Nieuws
Deconnectie Sodalis
Recht op deconnectie: wat moeten werkgevers doen? Lees meer
Provisie Vakantiegeld
Provisie voor het vakantiegeld van werknemers in 2025 Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming” Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?