De maand december is traditioneel een topmaand voor tal van lokale handelaars. ‘Do or Die’ hoor je wel eens in de wandelgangen van de zelfstandige ondernemer. Maar ook dit jaar wordt het er niet makkelijker op. Het coronavirus verspreidt zich sneller dan de pakjesdiensten kunnen leveren en elke week is het weer bang afwachten naar de nieuwe maatregelen van de regering.
‘Verspil nooit een goede crisis’.
‘Never waste a good crisis’, is een bekende uitspraak van Winston Churchill. De Britse staatsman gaf hiermee aan, dat de Verenigde Naties haar bestaan te danken had aan een minder leuke periode, die aan de oprichting van het instituut voorafging.
Als lokale winkelier kan je ook deze periode de zaken op zijn beloop laten of gebruik maken van de tools die je voorhanden hebt.
Communicatie is een van de belangrijkste instrumenten die je als handelaar hebt. Zeker in de maand december zoeken veel consumenten informatie om hun kerstaankopen rond te krijgen. Waarom zou je ze de informatie dan niet geven? Zo vermijd je dat een klant achter zijn wensen moet gaan zoeken en vervul je de wensen van je klant nog voor dat hij zijn zoektocht heeft gestart.
Joyn: een voordeel voor jou, een cadeau voor jouw klanten
Wat kan jij als handelaar doen? Foeteren op de politici? De virologen verwensen? Aangezien geen van deze opties zoden aan de dijk brengen, steek je je tijd beter in jouw klanten. Want het zijn zij die jouw decembermaand maken.
Het is dus nu het moment om aan de slag te gaan. Open snel je klantenportaal en ga aan de slag.
Reageren