Als tattooartieste startte Sandy haar eigen tattoostudio in Roeselare. Hoewel ze deze alleen heeft opgericht, is de zaak uitgebreid tot aan ongeveer 15 artiesten. Hierdoor doet ze eigenlijk meer en meer marketing, business en strategie en zet ze steeds minder tattoos. De zaak in Roeselare is zo groot geworden in de regio dat lokale expansie niet meer nodig is. Sandy besloot dus voor de franchiseformule te kiezen zodat ze naar andere regios kon uitbreiden.

Creativiteit en organisatie

“Het is een heel leuke job voor creatieve mensen die zelf geen artiest, tekenaar of schilder zijn”, legt Sandy uit. “De franchisenemer waar ik naar op zoek ben is iemand die graag in een artistieke omgeving vertoeft maar toch georganiseerd is. Hij of zij is de manager van de studio en verantwoordelijk voor de zaken en de orde en voor het regelen van al het papierwerk. De persoon zal zelf nooit de tattooartiest zijn, maar wordt wel omringd door tatoeërders.”

Stijgende opbrengst

“Met Inksane is het niet zo dat je éénmaal investeert en dan een tiental jaren dezelfde opbrengst krijgt. Het is heel waarschijnlijk dat de opbrengst blijft groeien na de opening van de franchise. Dit komt door de aan de reputatie en de bedrijfsgroei. De meeste van onze klanten zijn terugkerende klanten, en onze reputatie hangt ook af van de artiesten die in de zaak werken.”

Drie jaar geleden opende Inksane haar franchise in Sint-Niklaas. De studio is zeer succesvol en de franchisenemer maakt meer winst dan wat er in het financieel plan was voorzien. Ook in de Brusselse franchise, die een half jaar geleden openging, loopt alles goed.

Continue ondersteuning vanaf het begin

Inksane biedt franchisenemers alle ondersteuning die ze nodig hebben. Franchisenemers krijgen niet alleen een opleiding, maar artiesten en gastartiesten worden ook goedgekeurd door het hoofdkantoor voordat ze in het filiaal gaan werken. Dit gaat zowel over het werk en niveau van de artiesten, als over hun ingesteldheid en klantvriendelijk.

Tijdens een opleiding van zes maanden verwerft de franchisenemer alle nodige kennis over receptie, boekhouding, marketing en IT. Eigenlijk leren ze al wat er nodig is om daarna hun eigen zaak te runnen. Ook bij de opening wordt er vijf dagen lang ondersteuning gegeven, en na de opening blijft de persoonlijke ondersteuning gelden natuurlijk.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.