Quetzal

Heropening Belgische franchise modewinkeliers: Omzetcijfer op driekwart van het normale

De winkels in België zijn alweer zo’n drie weken open. Weliswaar met minder bezoekers, maar consumenten kopen doelgerichter en lokaler. Dat blijkt uit een rondvraag onder Belgische zelfstandige modeondernemers door Mode Unie.

Gemiddeld spreken de zelfstandige modeondernemers over een omzetcijfer van 75 procent van het normale, zo vertelt Mode Unie-directeur Isolde Delanghe in een persbericht. “Een opsteker voor de zwaar getroffen modesector, die de verkoop de eerste weken een pak lager ingeschat had,” aldus Delanghe.

In de rondvraag geven de franchise winkeliers aan dat klanten per aankoop meer besteden, en dat ze doelgerichte aankopen doen. Zo doen hoogzomeritems en casual- en sportproducten het nu bijzonder goed, terwijl feest- en gelegenheidskleding veelal blijft liggen. Daarnaast geven retailers aan dat consumenten meer waarde hechten aan de lokale ondernemer. “Ze willen de economie en hun lokale handelaar ondersteunen en zien nu meer dan ooit de meerwaarde in van de diversiteit die de zelfstandige franchise modehandelaars bieden en de service die ze krijgen,” aldus Mode Unie in het bericht.

Mode Unie benadrukt dat consumenten geen onveilig gevoel hoeven te hebben over fysiek winkelen. “Zelfstandige modewinkeliers zijn voorbereid om hun klanten op een veilige manier en met veel goesting te ontvangen en hen de service te bieden die ze lang hebben moeten missen,” zegt Delanghe. Delanghe ziet nu al dat consumenten een steeds veiliger gevoel krijgen, waardoor het vertrouwen om te gaan winkelen “elke week stijgt”.

 


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis