Wat maakt het concept van grust zo uniek?

Wij zijn eigenlijk een onafhankelijke verzekeringsmakelaar, maar wij willen ons profileren als anders. Wij werken met kantoren met gemiddeld 2 tot 6 medewerkers. Dat was een schok die door de sector ging want tot dan had nog niemand gewerkt met deze vorm van samenwerken. Maar het is zodanig moeilijk geworden voor kleine zelfstandige makelaars dat we via franchise hen eigenlijk kunnen helpen en dat heeft heel erg goed uitgedraaid.

Naast samenwerken zetten wij ook voornamelijk in op digitalisering. Bij ons verloopt alles digitaal waardoor de makelaars zelf zich daar weinig zorgen over moeten maken en zich kunnen richten op hun taak om mensen zo goed mogelijk te adviseren en te helpen. Wij willen namelijk vooral dat onze klanten een gepaste verzekering kunnen aangaan en zich geen zorgen meer hoeven te maken in het dagelijkse leven.

grust is dit jaar enorm aan het uitbreiden, is dit ook het plan in de toekomst?

Ja, we hebben dit jaar al vier nieuwe kantoren geopend. Begin dit jaar waren dat kantoren in Brasschaat, Hoboken en Mol en sinds april is er ook eentje in Keerbergen. Het is wel onze bedoeling om op dat pad te kunnen verder gaan. Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe onafhankelijke makelaars om mee hun schouders onder het project te zetten.

Daarnaast hebben we dit jaar ook onze nieuwe digitale tool Sidefish op de markt gebracht. Dat is een applicatie die onze kantoren gebruiken om alles digitaal te kunnen uitvoeren. We bieden eveneens licenties aan makelaars buiten ons concept, zodat ook zij kunnen meegaan in die digitalisering.

Kunnen we digitalisering zien als een nieuwe challenge in de verzekeringswereld?

De sector verandert heel de tijd, enerzijds kunnen kleine zelfstandigen moeilijk overleven en worden deze overgenomen door grote bedrijven. Anderzijds verwachten de klanten steeds meer van de makelaars. Ze zijn een enorme klantenbeleving gewoon van bijvoorbeeld online webshops en die verwachtingen trekken ze ondertussen door naar andere sectoren zoals de onze. Wij moeten hierop anticiperen en digitalisering is daar deels een oplossing voor. We nemen zorgen bij de makelaars weg en zij kunnen zich bezighouden met de klant. Dat is ook hoe wij kijken naar een ideale verzekeringswereld.

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.