Heytens (1)

Gebruikte en tweedehands producten: een markt met toekomst

De aan- en verkoop van gebruikte en tweedehands artikelen, een sector waarvan de publiciteit de hulp krijgt van populaire webspelers zoals Vinted, werft veel franchisenemers. En dit met formaten die even veelbelovend als divers zijn. Grijp jij je kans?

Na een moeilijk jaar in 2020 als gevolg van winkelsluitingen, is de in- en verkoopsector van gebruikte en tweedehands goederen vorig jaar weer gegroeid.

Onze sector is erg florissant”, vervolgt Alexis Macé, communicatiemanager van het merk Happy Cash. Zoals blijkt uit de stijging van ons inkomen met 15 tot 20% in de afgelopen jaren. " Alvorens deze verklaringen naar voren te brengen: " Als klanten steeds meer naar tweedehandsproducten gaan, is dat enerzijds om geld te besparen en anderzijds voor de ecologische deugden van ons model. »

HAPPY CASH EN HAPPY TROC

De groep Happy Cash (omzet 110 miljoen euro) zet twee merken in: Happy Cash en Happy Troc. De meest gevraagde productfamilies van de twee netwerken: meubels (48% van het assortiment), hightech (47%) en textiel (5%).

“Onze ontwikkelingsdoelstellingen zijn om tussen de 10 en 20 nieuwe verkooppunten per jaar te openen”, zegt Alexis Macé. "De profielen van onze franchisenemers zijn heel divers, al springen er drie in het bijzonder uit: investeerders, bedrijfsleiders in omscholing en ondernemers met passie voor objecten", zegt de communicatiedirecteur van de groep.


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis