Het minimum bedrag die u zelf persoonlijk dient te investeren om een verkooppunt te starten (exclusief financiering)
Benodigd Eigen Vermogen
€50.000Het bedrag van de totale investering die nodig is om het verkooppunt op te starten (inclusief financiering)
Totale inverstering
Afhankelijk van het business modelHet bedrag van de instapkosten. Dit is een éénmalig bijdrage voor het gebruik van het merk, concept know how, opleiding, opstart begeleiding, etc.
Instapkosten
Geen entreegeld gewenstDe gemiddelde verwachte omzet van een verkooppunt
Gemiddelde omzet
Zal besproken worden tijdens ons eerste gesprekInformatie s.Oliver Franchise
s.Oliver is één van de grootste lifestyle en fashion bedrijven van Europa en staat bekend om zijn kwalitatief hoogwaardige mode en accessoires voor het hele gezin.
Bij de ruime collectie van dit authentieke familiemerk gaan fashion en comfort hand in hand en is er grote aandacht voor stijl, kwaliteit, details en een goede prijs.
De in 1969 door Bernd Freier opgerichte s.Oliver Group heeft zich in een korte periode ontwikkeld tot een Europees, toonaangevend modebedrijf. Het concern genereerde in 2023 een omzet van meer dan 1,2 miljard euro en is wereldwijd werkgever van rond 5.000 medewerkers.
Naast de merken QS, comma, comma Casual Identity, Liebeskind Berlin en Copenhagen Studios heeft s.Oliver ook eigen labels: Black Label, Red Label en s.Oliver Junior, die zowel in-store als online verkocht worden. Het hoofdkantoor van de s.Oliver Group Benelux is gevestigd te Maastricht-Airport. Deze organisatie bestaat uit een team van ruim 200 ondernemende en gepassioneerde medewerkers en meer dan 20 eigen (outlet)winkels in Nederland en België. Naast eigen winkels wordt er ook samengewerkt met Wholesale en partners in Nederland, België en Luxemburg.
Het s.Oliver franchise concept biedt diverse business modellen met een sterke en duurzame samenwerking tussen s.Oliver en de franchisenemer.
Met twaalf hoofd collecties per jaar is er constante vernieuwing van het productaanbod in de winkel.
Met een positionering als gatekeeper in het premium segment spreekt s.Oliver een brede doelgroep aan.
De franchise winkels bevinden zich op de beste traffic gebieden van (middel) grote plaatsen en stadsdeelcentra.
DE VOORDELEN VAN s.OLIVER FRANCHISE
Met een ervaren vast team vanuit het hoofdkantoor bestaande uit Visual merchandisers, accountmanagers en een product team zult u worden ondersteund op het gebied inkoop, bedrijfsvoering en verkoopstrategieën.
Door jarenlange ervaring heeft s.Oliver een flexibel franchise concept staan met een aantal vaste onderdelen bestaande uit:
• Flexibel Wholesale model
• Authentiek store design volgens corporate identity
• Operations, logistics, marketing en customer service support
• Intensief training/onboarding programma
PROFIEL VAN ONZE FRANCHISENEMER
• Man/vrouw in de leeftijdscategorie 25-55
• Ervaring: Retail ervaring zeer gewenst, affiniteit met Fashion een must
• MBO/HBO geschoold
• Ondernemerschap
• Bij voorkeur woonachtig in het gebied van vestiging
• Niet concurrerende nevenactiviteiten zijn toegestaan iom met s.Oliver (activiteiten mogen nooit meer dan 30% tijdsbeslag innemen t.o.v. de werkzaamheden voortkomend uit de franchise business)
• Beschikbaar eigen vermogen minimaal 50.000 euro
Bij de ruime collectie van dit authentieke familiemerk gaan fashion en comfort hand in hand en is er grote aandacht voor stijl, kwaliteit, details en een goede prijs.
De in 1969 door Bernd Freier opgerichte s.Oliver Group heeft zich in een korte periode ontwikkeld tot een Europees, toonaangevend modebedrijf. Het concern genereerde in 2023 een omzet van meer dan 1,2 miljard euro en is wereldwijd werkgever van rond 5.000 medewerkers.
Naast de merken QS, comma, comma Casual Identity, Liebeskind Berlin en Copenhagen Studios heeft s.Oliver ook eigen labels: Black Label, Red Label en s.Oliver Junior, die zowel in-store als online verkocht worden. Het hoofdkantoor van de s.Oliver Group Benelux is gevestigd te Maastricht-Airport. Deze organisatie bestaat uit een team van ruim 200 ondernemende en gepassioneerde medewerkers en meer dan 20 eigen (outlet)winkels in Nederland en België. Naast eigen winkels wordt er ook samengewerkt met Wholesale en partners in Nederland, België en Luxemburg.
Het s.Oliver franchise concept biedt diverse business modellen met een sterke en duurzame samenwerking tussen s.Oliver en de franchisenemer.
Met twaalf hoofd collecties per jaar is er constante vernieuwing van het productaanbod in de winkel.
Met een positionering als gatekeeper in het premium segment spreekt s.Oliver een brede doelgroep aan.
De franchise winkels bevinden zich op de beste traffic gebieden van (middel) grote plaatsen en stadsdeelcentra.
DE VOORDELEN VAN s.OLIVER FRANCHISE
Met een ervaren vast team vanuit het hoofdkantoor bestaande uit Visual merchandisers, accountmanagers en een product team zult u worden ondersteund op het gebied inkoop, bedrijfsvoering en verkoopstrategieën.
Door jarenlange ervaring heeft s.Oliver een flexibel franchise concept staan met een aantal vaste onderdelen bestaande uit:
• Flexibel Wholesale model
• Authentiek store design volgens corporate identity
• Operations, logistics, marketing en customer service support
• Intensief training/onboarding programma
PROFIEL VAN ONZE FRANCHISENEMER
• Man/vrouw in de leeftijdscategorie 25-55
• Ervaring: Retail ervaring zeer gewenst, affiniteit met Fashion een must
• MBO/HBO geschoold
• Ondernemerschap
• Bij voorkeur woonachtig in het gebied van vestiging
• Niet concurrerende nevenactiviteiten zijn toegestaan iom met s.Oliver (activiteiten mogen nooit meer dan 30% tijdsbeslag innemen t.o.v. de werkzaamheden voortkomend uit de franchise business)
• Beschikbaar eigen vermogen minimaal 50.000 euro
Sector | Mode |
Sub sector | Dames- en herenmode |
Land van oorsprong | België |
Aantal voltijdse equivalenten | 1-3 |
Locatie criteria | Stads- en shoppingcentra |
Verzorgingsgebied | Vanaf 35.000 inwoners |
Bedrijfsinformatie
Type franchise | Franchise |
Franchise sinds | 2005 |
Pre-opening ondersteuning | Een gepersonaliseerde training wordt voorzien voor elke nieuwe franchisenemer |
Blijvende ondersteuning | s.Oliver ondersteunt op permanente basis het franchisenetwerk |
Financieel
Gemiddelde omzet in € | Zal besproken worden tijdens ons eerste gesprek |
Totale investering in € | Afhankelijk van het business model |
Benodigd eigen vermogen in € | €50.000 |
Instapgeld in € | Geen entreegeld gewenst |
Royalties en andere doorlopende bijdragen | Geen royalties |
Hoe is de aankoop geregeld? | Gecentraliseerd |
Benodigd aantal m2 | Tussen 150-300m2 |
Totaal aantal vestigingen | 10 |
Aantal Franchise vestigingen | 11 |