Met een inhoudelijk en financieel uitgebalanceerd verzekeringspakket zorgt u niet alleen voor een optimale bescherming van uw medewerkers bij ziekte, ongeval, pech, … U kan er zich als werkgever ook mee onderscheiden op de arbeidsmarkt. Een extra troef dus, zeker nu de war for talent volop woedt.
Onze experten bieden in deze whitepaper advies over hoe uw bedrijf een Duty of Care-beleid kan opzetten en welke plaats personenverzekeringen daarin hebben. In dit artikel lichten we alvast een tipje van de sluier.
Onze experten bieden in deze whitepaper advies over hoe uw bedrijf een Duty of Care-beleid kan opzetten en welke plaats personenverzekeringen daarin hebben. In dit artikel lichten we alvast een tipje van de sluier.
Duty of Care werpt zijn vruchten af
Duty of Care komt neer op de zorgplicht die u als werkgever heeft ten opzichte van uw medewerkers, of zij nu aan de slag zijn in uw bedrijfsgebouw, van thuis uit werken of een opdracht uitvoeren in het buitenland. U handelt als goede huisvader door hen 24/7 te beschermen in geval van een hospitalisatie, een arbeidsongeval, een arbeidsongeschiktheid, … Heeft uw bedrijf ook expats of impats in dienst? Of heeft u entiteiten in het buitenland? U doet er goed aan om deze aspecten mee te integreren in uw globaal pakket aan personenverzekeringen voor al uw medewerkers.Door als bedrijf in te zetten op Duty of Care en hierover transparant te communiceren, verhoogt u bovendien uw marktwaarde. Werknemers en sollicitanten willen werken voor bedrijven die hen toegevoegde waarde kunnen bieden. Een aangepast verzekeringspakket kan niet ontbreken in het plaatje van extra benefits voor elke (toekomstige) medewerker.