U zal uw kandidaat franchisenemer moeten overtuigen van uw ontwikkelings- en hulpstrategie in alle stappen van het parcours van je franchisenemers en de eerste resultaten van de franchisenemers.

Om uw presentatie te laten slagen, kan u onze praktische tips volgen en ze afstellen in functie van de beschikbare tijd van de presentatie, uw kandidaat franchisenemers en de omstandigheden. (Een professionele beurs, een vergaderzaal van de kandidaten van uw kantoren, etc…)

Stel uzelf voor als franchisegever

Alles begint bij een woordje van dank voor de interesse van uw gesprekpartner. Daarna zeg u uw voornaam, uw achternaam en uw functie. Specificeer uw rol in het project, uw ervaring en competentie hiermee. Doe een kort woordje over de franchise onderneming, maar stel het concept en het aanbod niet opnieuw voor.

U zorgt voor een oplossing voor een probleem

Om de interesse van uw gesprekspartner vast te houden, is er niets beter dan te beginnen met het voorstellen van de behoefte van de klant waarop u antwoordt biedt. U kan ook beginnen met een verhaal of een bestaand probleem dat u hebt opgelost. Wat is het probleem waar men niet tevreden mee is? Welke oplossing bied u aan?

Toon een concrete oplossing aan
Twijfel niet om uw gesprekspartner aan te spreken door hem te laten reageren op het aangepakte probleem of de voorgestelde oplossing van uw concept. Een video of een schema kan handig zijn om dit aan te tonen.

Er is een markt voor uw aanbod
Toon aan dat er een economische interesse is voor uw product of dienst. Verlies uzelf niet in statistische gegevens van uw marktonderzoek. Kom meteen ter zake en specificeer het type klant waarop u zich wil richten.

U bent actief en u weet waar u naartoe gaat
Nu is het moment gekomen om te praten over uw concept, de onderneming,… en de evolutie hiervan uit te leggen. Er zijn altijd veel manieren om het goed te doen. Gelukkig!

U moet uw kandidaat-franchisenemer en gesprekspartner laten inzien dat u alle nodige stappen zal zetten om uw project te verwezenlijken. Wat gaat u met de kandidaat doen om het project te laten slagen? Het doel is simpel: uw gesprekspartner aantonen dat u een precies idee hebt om uw doel te bereiken via een bepaalde methode en middelen.

U weet hoe de franchisenemers zijn geld kan verdienen
Vat uw project samen in enkele woorden door middel van 9 vragen: Wat verkoop ik? Aan wie? Hoeveel? Waarom? Hoe? Waar? Wanneer? Hoe verdien hij zijn geld? Hoe zorgt u ervoor dat franchisenemers geld verdienen?

Praat over de ervaring van de huidige franchisenemers
Wat vinden uw bestaande franchisenemers van uw concept? Zijn ze tevreden? Als u weinig (of geen) franchisenemers hebt, zoek dan referenties van klanten, leveranciers, partners,…

Onderscheid u van de concurrentie
Toon de troeven van uw concept aan en de manier waarop u zich onderscheidt van de concurrentie. Let op: te veel argumenten maken het argument kapot. Leg de nadruk enkel op grootste troeven die voor winst zorgen ten opzichte van het bestaande aanbod.

Leg uit wat u verwacht van uw toekomstige franchisenemers
Het verwachte profiel, competenties, kennis, de persoonlijke en familiale inzet, de financiering.

Een goede manier om af te sluiten, is de volgende stappen en de acties die van elk persoon verwacht worden, uit te leggen.
Nieuws
Deconnectie Sodalis
Recht op deconnectie: wat moeten werkgevers doen? Lees meer
Provisie Vakantiegeld
Provisie voor het vakantiegeld van werknemers in 2025 Lees meer
BricoCity Place Saint Lambert heropende in Luik met een nieuwe look Lees meer
Omzet Ahold Delhaize groeit 5% in eerste kwartaal Lees meer
Vandelanotte bundelt krachten met accountancy- en adviesbureau Crowe Spark Lees meer
Engel & Völkers : Franchise in de kijker Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?