Nieuwe uitdagingen in welzijn en HR-beleid

De toegankelijkheid van de eerstelijnszorg staat jammer genoeg zwaar onder druk. Zo heeft 75% van de Belgische huisartsen een volledige of gedeeltelijke patiëntenstop. Wachttijden tot twee weken zijn geen uitzondering, zélfs voor vaste patiënten. Ook de nieuwe wetgeving die toelaat om vanaf 1 januari 2024 ziektedagen tijdens verlof te recupereren, vormt een nieuwe uitdaging.

Door de groeiende problematiek van absenteïsme en het aantrekken en behouden van talent, is een sterk welzijnsaanbod en -beleid vandaag daarom terecht een belangrijke prioriteit voor Belgische HR-managers. De hospitalisatieverzekering en in een groeiende mate de ambulante zorgverzekering zijn intussen ruim verspreid en dragen bij tot een betere betaalbaarheid en een onderscheidend voordelenpakket.

Evelyne Lauwers, Health expert Vanbreda Risk & Benefits : “Het bewustzijn over de waarde van welzijn groeit op de werkvloer. We kunnen deze evolutie alleen toejuichen want een goede gezondheid is onze grootste rijkdom. Samen met Doktr wil Vanbreda Risk & Benefits de drempel tot kwalitatieve gezondheidszorg helpen verlagen. We zijn ervan overtuigd dat videoconsultaties bij erkende huisartsen een waardevolle aanvulling vormen op onze collectieve gezondheidsverzekeringen.”

Welzijn van werknemers centraal met hybride zorg via Doktr

Om werkgevers te ondersteunen in deze uitdagingen, lanceert Vanbreda Risk & Benefits op 1 januari 2024 de nieuwe dekking voor consultaties op afstand in samenwerking met Doktr. Hierdoor krijgen verzekerden toegang tot videoconsultaties, zonder nood aan administratie en aanbetalingen dankzij de derdebetalersregeling. Zelf overtuigd van de voordelen, zullen de eigen medewerkers van Vanbreda Risk & Benefits als eersten kunnen opteren voor deze innovatieve dienst. Ook de ondernemingen die bij Vanbreda Risk & Benefits een collectieve gezondheidszorgverzekering hebben afgesloten, kunnen ervoor kiezen om in te stappen.

Jan Van Wijnendaele, managing director van Doktr : “Gezonde werknemers en een sterke positionering op welzijn zijn van vitaal belang voor bedrijven. We zijn daarom verheugd om samen met Vanbreda Risk & Benefits de toegankelijkheid naar zorg te vergroten voor lokale ondernemingen en hun medewerkers. Doktr kan hierin een belangrijke rol spelen: het biedt patiënten een gebruiksvriendelijke én veilige manier om erkende Belgische zorgverleners op afstand te raadplegen, en laat bedrijven toe om zonder administratieve rompslomp toegang tot hybride zorg te bieden aan hun medewerkers.”

Al meer dan 100.000 geregistreerde gebruikers

Met de gebruiksvriendelijke én veilige app van Doktr, raadplegen werknemers snel een erkende Belgische huisarts via videoconsultatie. Sinds lancering noteerde de app al meer dan 100.000 geregistreerde gebruikers. Het gebruiksgemak, de snelle beschikbaarheid en de grondige selectie van artsen resulteert bovendien in een hoge patiëntentevredenheid van maar liefst 93%.

Dankzij de nieuwe dekking van videoconsultaties krijgen werknemers makkelijker toegang tot eerstelijnszorg. Hierdoor worden ze beter en sneller begeleid in hun gezondheidskeuzes en wordt verzuim voor de fysieke verplaatsing naar medische afspraken tegengegaan. Daarnaast krijgen ze toegang tot seizoensgebonden advies en tips in de vorm van medisch geverifieerde adviespaginas, blogs en informatieve nieuwsbrieven.
Nieuws
franchisenemer.jpg
België voorloper in de bescherming van de franchisenemer Lees meer
Bezoldiging VDL
Spelregels voor bezoldigingen van bedrijfsleiders Lees meer
Het Belgische QSRP lanceert Dunkin' in Frankrijk Lees meer
Opening van CAVAVIN in Brussel Schuman Lees meer
ixina: innovatie en duurzaamheid in de keukensector Lees meer
Vanbreda Risk & Benefits : Expert van de week Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?