Buitenlandse klanten gezocht
In juni opende het eerste Belgische belevingscentrum Lego Discovery Centre bij Docks Bruxsel, een mijlpaal voor het Brusselse winkelcentrum. Vandaag blikt Docks Bruxsel tevreden terug op zijn eerste zes jaar, ondanks de moeilijke omstandigheden. Ten opzichte van het eerste volledige handelsjaar in 2016 is de omzet op vergelijkbare basis met 28% gestegen. Er kwamen sinds de start ook al 30.085.000 bezoekers over de vloer.In 2022 maakt Docks alvast een “post-covid-groei” door: het winkelcentrum boekte dit jaar tot nu toe 18% meer omzet en lokte 33% meer bezoekers. “We zijn erg blij dat we dit jaar ons jubileum kunnen vieren, zonder gezondheidsbeperkingen maar met een stijging van de bezoekersaantallen. In een gespannen context als die van vandaag is dat uitstekend nieuws”, vertelt verhuurverantwoordelijke Nathalie Eloy.
Voor komend jaar mikt Docks Bruxsel op 7,5 miljoen bezoekers, en die moeten volgend jaar ook uit het buitenland komen. In het eerste kwartaal lanceert het winkelcentrum daartoe een nieuw loyaliteitsprogramma. Ook komen er een Docks BtoB-cadeaukaart en nieuwe digitale schermen. Het winkelcentrum wil klanten verder gaan mailen en streeft ernaar in het komende kwartaal koolstofneutraal te zijn – als eerste winkelcentrum in Europa. Voor huurders lanceert Docks een eigen sociaal netwerk, Chainels, om de interne communicatie te vergemakkelijken.
Nieuws

Recht op deconnectie: wat moeten werkgevers doen?
Lees meer

Provisie voor het vakantiegeld van werknemers in 2025
Lees meer
Het inspirerende traject van Morgan bij Kiabi: van werknemer tot franchisenemer
Lees meer
Geen vergunning voor Jumbo in Roeselare, wel in Dilsen
Lees meer
Nieuwe Belchicken opent op Koning Astridplein in Antwerpen
Lees meer
Heropening Carrefour Market Zulte: “Duurzame make-over van vloer over koelsysteem tot verwarming”
Lees meer