De fietsenfabrikant die proefmodel verstuurt, een metaalbedrijf dat een sample verzendt aan een prospect of een KMO-bedrijf dat kerstcadeaus opstuurt aan relaties; een gemiddeld midden- en kleinbedrijf maakt wekelijks verschillende keren gebruik van een vervoerder. “En dat kost de bedrijven veel tijd en geld”, weet Dirk Kruisinga van World Options. “Tijd en geld dat ze beter aan andere zaken kunnen besteden.”
En daarom zijn de franchisenemers van World Options steeds vaker in beeld. Zij zijn namelijk de ontbrekende schakel tussen de kleine verzender en de grote transporteurs als DPD, DHL en UPS. “Kleinere bedrijven hebben vaak geen goede toegang tot de pakketmarkt en de grote vervoerders daarbinnen. Onder meer omdat ze vaak geen grote verzendaantallen hebben. Dat is de reden dat ze vaak hoge tarieven betalen en veel werk moeten verzetten om het pakket verzonden te krijgen. Bovendien maken ze vaak gebruik van verschillende vervoerders met verschillende tarieven en facturen. Dat maakt het extra complex, en onze formule en onze franchisers maken een einde aan die complexiteit”, weet Kruisinga.
En daarom zijn de franchisenemers van World Options steeds vaker in beeld. Zij zijn namelijk de ontbrekende schakel tussen de kleine verzender en de grote transporteurs als DPD, DHL en UPS. “Kleinere bedrijven hebben vaak geen goede toegang tot de pakketmarkt en de grote vervoerders daarbinnen. Onder meer omdat ze vaak geen grote verzendaantallen hebben. Dat is de reden dat ze vaak hoge tarieven betalen en veel werk moeten verzetten om het pakket verzonden te krijgen. Bovendien maken ze vaak gebruik van verschillende vervoerders met verschillende tarieven en facturen. Dat maakt het extra complex, en onze formule en onze franchisers maken een einde aan die complexiteit”, weet Kruisinga.
Verzendportaal
Hoe werkt het? KMO-bedrijven krijgen via World Options toegang tot een gebruiksvriendelijk verzendportaal. “Via dat portaal kunnen ze een verzending aanmelden, gereedmaken voor verzending met het verzendlabel. Daarna gaat alles automatisch. Het pakket of de pakketten wordt/worden opgehaald door de vervoerder en afgeleverd bij de bestemming. Het bedrijf kan het pakket volgen en krijgt achteraf via het portaal de factuur toegestuurd.” Op die factuur scherpe tarieven, verzekert Kruisinga. “Wij hebben de contacten met de vervoerders en maken centraal afspraken over tarieven, doorlooptijden, en dergelijken. En alle pakketten en expresszendingen kunnen via ons portaal worden aangemeld: internationaal, spoedeisend maar ook de gewone nationale E-commerce zendingen.”Die scherpe voorwaarden en brede dienstverlening zijn van meerwaarde, maar dat geldt volgens Kruisinga ook voor de service die de franchisenemers van World Options verlenen. “Het KMO-bedrijf heeft één contactpersoon, onze franchisenemer. Zij zijn de vertrouwde spil en zijn de schakel tussen de lokale, vaak wat kleinere bedrijven die pakketten willen verzenden en de grote transporteurs.”
LEESTIP >>> 21% omzetstijging voor franchiseformule World Options