Carrefour werkt in Frankrijk met een score die voeding een score geeft op basis van persoonlijke voorkeur, dieet en gezondheidscriteria. Consumenten moeten een formulier invullen met hun dieetvoorkeuren en kunnen bovendien aangeven of ze producten wensen met minder suiker en zout of meer vezels, en ook aangeven wat ze lusten en wat niet.

Producten die beter aan hun verwachtingen voldoen, krijgen dan een hogere gepersonaliseerde score. Carrefour kan daarbij ook alternatieven voorstellen voor minder gezonde producten. De score geldt enkel voor bewerkte producten, dus niet voor onbewerkte groenten en fruit, vlees of vis. Ook producten als olie, suiker, alcohol en babyvoeding worden uitgesloten.

Carrefour garandeert dat de data geanonimiseerd worden en sluit uit dat ze gebruikt worden voor reclame of marketing, wat nochtans voor de hand ligt.
Nieuws
Blijf In The K Now VDL
Blijf in the (k)now: schrijf je in voor de nieuwe seminariereeks van Vandelanotte Lees meer
sodalis logo.png
Verhoging maximale waarde maaltijdcheque vanaf 2026 Lees meer
Gedreven AI-ondernemer Thomas Van de Walle stapt in AI-franchise Valenta.io Lees meer
Domino’s pizza: een bijzonder sterke franchiseformule met ruimte voor ondernemerschap Lees meer
Engel & Völkers: internationaal vastgoedmerk met lokale verankering Lees meer
Carrefour Express Georges Henri in Sint-Lambrechts-Woluwe is weer open: “Alsof je een gloednieuwe winkel binnenwandelt” Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

We hebben uw goedkeuring nodig Wij houden van cookies. Deze cookies zijn nodig om uw ervaring nog persoonlijker te maken. Ze slaan geen persoonsgegevens op. Vindt u dit Ok?