Carrefour werkt in Frankrijk met een score die voeding een score geeft op basis van persoonlijke voorkeur, dieet en gezondheidscriteria. Consumenten moeten een formulier invullen met hun dieetvoorkeuren en kunnen bovendien aangeven of ze producten wensen met minder suiker en zout of meer vezels, en ook aangeven wat ze lusten en wat niet.
Producten die beter aan hun verwachtingen voldoen, krijgen dan een hogere gepersonaliseerde score. Carrefour kan daarbij ook alternatieven voorstellen voor minder gezonde producten. De score geldt enkel voor bewerkte producten, dus niet voor onbewerkte groenten en fruit, vlees of vis. Ook producten als olie, suiker, alcohol en babyvoeding worden uitgesloten.
Carrefour garandeert dat de data geanonimiseerd worden en sluit uit dat ze gebruikt worden voor reclame of marketing, wat nochtans voor de hand ligt.
Producten die beter aan hun verwachtingen voldoen, krijgen dan een hogere gepersonaliseerde score. Carrefour kan daarbij ook alternatieven voorstellen voor minder gezonde producten. De score geldt enkel voor bewerkte producten, dus niet voor onbewerkte groenten en fruit, vlees of vis. Ook producten als olie, suiker, alcohol en babyvoeding worden uitgesloten.
Carrefour garandeert dat de data geanonimiseerd worden en sluit uit dat ze gebruikt worden voor reclame of marketing, wat nochtans voor de hand ligt.
Nieuws

Welke verplichtingen rusten op jouw werknemer bij ziekte?
Lees meer

Van data tot beslissing: hoe GeoConsulting franchises naar succes stuwt
Lees meer
Delitraiteur: een uniek, menselijk en toekomstgericht concept
Lees meer
Belchicken opent haar eerste restaurant in Italië
Lees meer
Q8 wordt een digitale marktplaats voor lekker eten
Lees meer
“Discipline, hard werken en geduld: het recept om door te groeien bij Domino’s Pizza”, Jonathan Franchise Developer
Lees meer