Plantaardige producten
Eén en ander blijkt uit een rondvraag van het VRT-programma "De zevende dag". Supermarkten noteren grote stijgingen voor producten als vleesvervangers, plantaardige dranken en biologische producten. Zo verkocht Delhaize in 2018 zowat 10% meer bioproducten, 15% meer vegetarische producten, 25% meer veganistische producten en 30% meer plantaardige producten zoals sojamelk. Een trend die al jaren aan de gang is, maar die vorig jaar in een stroomversnelling kwam volgens woordvoerder Roel Dekelver: "Onze klantendienst wordt steeds vaker gecontacteerd door mensen die vragen hebben over de herkomst van producten. Ze willen biologische producten met een kleinere ecologische voetafdruk."Bij Carrefour stegen vleesvervangers met 25% en gingen biologische producten er zelfs met 40% op vooruit. "Dat komt ook omdat we het aanbod sterk uitgebreid hebben", zegt woordvoerder Baptiste Van Outryve. "Maar het valt niet te ontkennen dat er een steeds grotere vraag is." Een groter aanbod bio maakt deel uit van het ambitieuze Act for Food programma waarmee de retailer consumenten wil aansporen om gezonder en ook duurzamer te eten. Het huismerk Carrefour BIO moet het goedkoopste biomerk van België worden.
Interesse om eigen supermarkt te openen? Bekijk dan hier alle supermarkt concepten die op zoek zijn naar zelfstandige ondernemers.
Nieuws
Voor welke aspecten kan u best expertise gebruiken bij het starten van uw franchise zaak
Lees meer
Is het nu een geschikt moment om te ondernemen met een franchise concept
Lees meer
De 4 seizoenen van Winsol: Waarom deze Belgische gevestigde waarde blijft groeien na bijna 150 jaar
Lees meer
De opkomst van de Boutique Club: Hoe BeweegCoach het gat vult tussen budget en personal training, mét succes
Lees meer
Wijziging samenstelling directiecomité Delhaize
Lees meer
Opening nieuw McDonald’s restaurant in Torhout
Lees meer