Albert Heijn zal het logo vanaf vandaag op zijn website plaatsen bij onder meer frisdrank, sappen, siropen en zuivel. Voor de proef werkt Albert Heijn samen met wetenschappers van verschillende universiteiten. De proef loopt tot en met 25 juni 2020, daarna worden de resultaten bekeken en geëvalueerd. Het voedselkeuzelogo Nutri-Score geeft in één oogopslag met een kleur en lettercode aan welke producten binnen een productgroep een betere samenstelling hebben dan andere. Hoewel er af en toe kritiek weerklinkt op het systeem, zijn er steeds meer landen die het invoeren. Eind 2019 koos ook Nederland voor het logo. Op de website van Albert Heijn kunnen klanten producten selecteren op basis van de Nutri-Score die ze hebben.
Nieuws

Studentenarbeid: verhoging aantal uren en eerste vrijgestelde inkomensschijf
Lees meer

Het belang van beperkingen op de overdraagbaarheid van aandelen
Lees meer
Gloednieuwe Carrefour Market in Dinant is helemaal klaar voor een drukke zomer en duurzame toekomst
Lees meer
In eerste halfjaar voor Jumbo: meer klanten, stijgende klanttevredenheid, met positief effect op omzet en marktaandeel
Lees meer
De markt voor AI en automatisering groeit explosief. Ben jij klaar om mee te profiteren?
Lees meer
Ondernemen met Stijl: Sluit je aan bij NZA en word het gezicht van een sterk Mannenmodemerk
Lees meer