Benodigd Eigen Vermogen
Vanaf €200.000Totale inverstering
Vanaf €600.000Instapkosten
€10.000Gemiddelde omzet
Informatie ORCHESTRA - PREMAMAN Franchise
Orchestra, opgericht in 1995 door Chantal en Pierre Mestre, onderscheidt zich sinds de lancering door de originaliteit van zijn collecties en het originele concept van zijn winkels, die een winkelervaring bieden gericht op kinderen.
In juli 2012 trad Prémaman toe tot de Orchestra Group en werd de leider in babyartikelen, zwangerschap en kindermode, vanaf de geboorte tot 14 jaar oud.
Gespecialiseerd in kleding, speeltjes, accessoires en specifiek meubilair voor baby’s en toekomstige moeders, is de Orchestra-franchise internationaal aanwezig.
MARKTLEIDER
Met meer dan 100 nieuwe producten per week vernieuwt het kantoor in Montpellier-stijl onder leiding van Chantal Mestre zijn aanbod permanent.
• Trendy collecties vanaf de geboorte tot 14 jaar van het kind (kleding, schoenen, accessoires)
• 70 miljoen verkochte textielstukken per jaar
• Een garantie voor de beste kwaliteit / stijl / prijs verhouding
ORCHESTRA WINKELS
Wereldleider op de markt met 600 verkooppunten in 40 landen, biedt het merk passende, kwaliteitsvolle producten die altijd aan competitieve prijzen zijn in 3 verschillende winkelformules:
• De 500m² met 100% kindermode
• Tussen 1000 en 1500m²: kindermodezaak, materniteit, babyartikelen
• Tot 5000m²: de grootste winkels voor babyartikelen, toekomstige moeders en kindermode
INTERNATIONALE ONTWIKKELING
Orchestra ontwikkelt al 16 jaar zijn expertise in kindermode dankzij de overname van de Zwitserse keten van Babycare-winkels. Deze knowhow maakte het mogelijk om in 2012 de eerste megastore voor babyartikelen, zwangerschaps- en kindermode in Frankrijk te openen. Deze megastore van 3.000 m², uniek in zijn omvang, toont de wens van de groep om zijn de gezinnen te ondersteunen nog voor de geboorte.
Sinds juli 2012 heeft Orchestra de ambitie om de ontwikkeling en opening van grote winkels van 3 tot 4.000 m² voort te zetten. Vandaag heeft de groep meer dan 80 megastores, waaronder een flagship megastore van 5.000 m² in Brussel (de grootste winkel van Europa).
Gesterkt door dit succes blijft Orchestra zijn netwerk verder ontwikkelen en opent jaarlijks een dertigtal winkels.
In juli 2012 trad Prémaman toe tot de Orchestra Group en werd de leider in babyartikelen, zwangerschap en kindermode, vanaf de geboorte tot 14 jaar oud.
Gespecialiseerd in kleding, speeltjes, accessoires en specifiek meubilair voor baby’s en toekomstige moeders, is de Orchestra-franchise internationaal aanwezig.
MARKTLEIDER
Met meer dan 100 nieuwe producten per week vernieuwt het kantoor in Montpellier-stijl onder leiding van Chantal Mestre zijn aanbod permanent.
• Trendy collecties vanaf de geboorte tot 14 jaar van het kind (kleding, schoenen, accessoires)
• 70 miljoen verkochte textielstukken per jaar
• Een garantie voor de beste kwaliteit / stijl / prijs verhouding
ORCHESTRA WINKELS
Wereldleider op de markt met 600 verkooppunten in 40 landen, biedt het merk passende, kwaliteitsvolle producten die altijd aan competitieve prijzen zijn in 3 verschillende winkelformules:
• De 500m² met 100% kindermode
• Tussen 1000 en 1500m²: kindermodezaak, materniteit, babyartikelen
• Tot 5000m²: de grootste winkels voor babyartikelen, toekomstige moeders en kindermode
INTERNATIONALE ONTWIKKELING
Orchestra ontwikkelt al 16 jaar zijn expertise in kindermode dankzij de overname van de Zwitserse keten van Babycare-winkels. Deze knowhow maakte het mogelijk om in 2012 de eerste megastore voor babyartikelen, zwangerschaps- en kindermode in Frankrijk te openen. Deze megastore van 3.000 m², uniek in zijn omvang, toont de wens van de groep om zijn de gezinnen te ondersteunen nog voor de geboorte.
Sinds juli 2012 heeft Orchestra de ambitie om de ontwikkeling en opening van grote winkels van 3 tot 4.000 m² voort te zetten. Vandaag heeft de groep meer dan 80 megastores, waaronder een flagship megastore van 5.000 m² in Brussel (de grootste winkel van Europa).
Gesterkt door dit succes blijft Orchestra zijn netwerk verder ontwikkelen en opent jaarlijks een dertigtal winkels.
Sector | Mode |
Sub sector | Baby- en kindermode |
Aantal voltijdse equivalenten | 5-7 |
Bedrijfsinformatie
Type franchise | Franchise |
Franchise sinds | 1999 |
Franchise opleiding programma | Een gepersonaliseerde training wordt voorzien voor elke nieuwe franchisenemer. |
Financieel
Totale investering in € | Vanaf €600.000 |
Benodigd eigen vermogen in € | Vanaf €200.000 |
Instapgeld in € | €10.000 |
Royalties en andere doorlopende bijdragen | 0,5% marketingbijdrage |
Aantal buitenlandse vestigingen | >600 |