Met het bewezen businessmodel van World Options heb je niet veel nodig om eigen baas te zijn. Je werkt als franchisenemer van World Options regionaal vanuit huis, een flexkantoor of vanuit één van de kantoren van de  franchisegever in Weert en Brussel.

“Een goede telefoon, een laptop en een goede internetverbinding is nodig. Maar veel meer ook niet”, lacht Kruisinga (Franchisegever). Hij zegt dat de formule hiermee, en met de relatief lage instapfee van €25.000, toegankelijk is voor iedere ambitieuze zelfstarter, die actief is in verkoop en customer service. “Ze moeten alleen wel rekening houden met een aanloopperiode, in de eerste twee à drie maanden zal de omzet nog niet torenhoog zijn. Maar daarna kan het hard gaan. En hoe meer bedrijven, hoe meer verzendingen, hoe beter het verdienmodel wordt.”

Hoe het werkt?

KMO-bedrijven krijgen via World Options toegang tot een gebruiksvriendelijk verzendportaal. Kruisinga: “Via dat portaal kunnen ze een verzending aanmelden, gereedmaken voor verzending met het verzendlabel. Daarna gaat alles automatisch. Het pakket of de pakketten wordt/worden opgehaald door de vervoerder en afgeleverd bij de bestemming. Het bedrijf kan het pakket volgen en krijgt achteraf via het portaal de factuur toegestuurd.”

Op die factuur scherpe tarieven, verzekert Kruisinga. “Wij hebben de contacten met de vervoerders en maken centraal afspraken over tarieven, doorlooptijden en dergelijken. Alle pakketten en expresszendingen kunnen via ons portaal worden aangemeld: internationaal, spoedeisend maar ook de gewone nationale E-commerce zendingen.” Die scherpe voorwaarden en brede dienstverlening zijn van meerwaarde, maar dat geldt volgens Kruisinga ook voor de service die de franchisenemers van World Options verlenen. “Het KMO-bedrijf heeft één contactpersoon, onze franchisenemer.”

Franchisenemers een essentiële factor

Het mag duidelijk zijn, de franchisenemers zijn een essentiële factor in het concept van World Options. “Wij hebben nu elf franchisenemers, en dat aantal groeit. Binnen nu en drie jaar zitten we op een kleine dertig franchisenemers, zo is onze verwachting. We zien namelijk een groeiende behoefte aan onze dienstverlening en aan de lokale kracht van de franchisenemers. Zij kennen de regio, zij kennen hun klanten. Heel belangrijk, dat geeft KMO-bedrijven vertrouwen”, aldus Kruisinga. Als hij dieper ingaat op de karaktereigenschappen van de franchisenemers, dan wordt duidelijk dat een proactieve houding centraal staat. “Wij zeggen altijd; onze franchisenemers hebben plezier in het werken met KMO-bedrijven, het plezier en de drive in het ontzorgen van deze lokale ondernemers.”

LEESTIP >>> De transportsector heeft geen geheimen meer voor franchisenemer Paul Olbrechts

Samenbouwen aan de groei van World Options

Marc Tijs is sinds 2018 franchisenemer bij World Options. Hij woont in Helmond, richt zich op de regio groot Eindhoven en is de eerste Nederlandse franchisenemer van World Options die meer dan € 1 miljoen euro heeft gefactureerd. Denk jij dit ook te kunnen? Marc verteld over zijn ervaringen.

Tijs had een goede baan, toch kriebelde het ondernemerschap. “Maar ik had dus best wat op te geven. En na gesprekken met andere soortgelijke partijen dacht ik nog; ik blijf lekker waar ik zit. Maar toen kwam het gesprek met World Options. De drive, de flexibiliteit, korte lijnen, professioneel; ik was verkocht”, blikt Tijs terug. Inmiddels is hij alweer drie jaar onderweg met de formule. “Ja, fantastisch. Hard werken, niets komt aanwaaien. Zeker in het begin moet je bellen, de boer op, aankloppen bij bedrijven en steeds weer je verhaal doen. Maar eenmaal binnen, en als ze eenmaal de demo van ons portaal hebben gezien en de gebruiksvriendelijkheid ervan ervaren, dan is 80 tot 90 procent verkocht. Ze hebben nu zon versnipperd verzendbestand met verschillende tarieven, vervoerders, factuurstromen. Wij lossen dat voor ze op.”

Inmiddels zit Tijs op een gefactureerd bedrag van meer dan € 1 miljoen euro. “De succesfactoren? Doorzettingsvermogen en sociale intelligentie. Ik heb grote en kleine klanten, die veel en af en toe iets verzenden, nationaal en ook internationaal. Het is dus super divers, en je schakelt met verschillende lagen binnen een organisatie. Dat moet je goed aanvoelen.” En als klanten speciale verzoeken hebben, dan wordt daar altijd een mouw aan gepast. “Dat is ook het leuke van World Options, de klanten voeden onze ontwikkeling. We hebben eigen software, en ontwikkelen dat zelf. Ik praat daar veel over met Dirk (Dirk Kruisinga, franchisegever, red.). Erg leuk. Samen bouwen we aan de groei van World Options.”

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.