Wij maken bij het aanbieden van elektronische diensten gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. Daarmee kunnen wij onder andere verschillende opvragingen van pagina’s van de Website combineren en het gedrag van gebruikers analyseren.
Via onderstaande instellingen kunt u aangeven welke cookies u wilt accepteren. Houd er rekening mee dat door het niet accepteren van cookies een deel van de functionaliteit van deze website niet beschikbaar kan zijn. Meer informatie over het gebruik van gegevens en de verschillende cookies vindt u in onzeprivacyverklaringencookiebeleid.
Veritas verkozen tot ‘Retailer van het Jaar' 2011
Dit raakte vanavond bekend op de ‘RetailDetail Night'. Hier werd de jaarlijkse ‘Retailer van het Jaar' award uitgereikt door het Retail Forum Belgium. Deze organisatie bestaat sinds 12 jaar uit meer dan 80 retailbedrijven die samen meer dan 6.000 winkelpunten uitbaten gegroepeerd in meer dan 100 merken. De award wordt toegekend door een publiek van retail professionals die kiezen uit een shortlist samengesteld door een vakjury. De genomineerden voor 2011 waren Veritas, Scotch & Soda en Hema.
“De winkelformule van Veritas stelt “het verschil” centraal door, vertrekkende van mode-accessoires, creatieve ideeën aan te rijken waarmee elke vrouw in functie van haar persoonlijke stijl, geïnspireerd wordt om naar hartelust te combineren en zelf te creëren. In tegenstelling tot andere retailers, waar het accessoire als zuiver product, centraal staat, ligt bij Veritas de focus op de inspiratie om te accessoiriseren. Daar waar bij anderen het traject in de winkel eindigt bij de aankoop van een accessoire, nodigt Veritas de consument uit in een ideeënwereld rond combineren, personaliseren en creëren. Het innovatieve van onze marktbenadering is dat bij ons het accessoire de start is en niet het einde van het shoppingmoment,” aldus Marc Peeters CEO Verigroup (Veritas).
Veritas kiest er resoluut voor geen klassieke accessoirewinkel te zijn maar een winkelbeleving te creëren waarin de consument als 'individu' centraal staat in een creatieve omgeving. Door dit op een voor de consument zo toegankelijk mogelijke manier te doen, zowel wat bereikbaarheid, aanbod, beleving als prijs betreft, maakt Veritas daadwerkelijk het verschil als winkelketen.
Om de modebewuste vrouw nog beter bij te staan bij het personaliseren en het versterken van haar eigen stijl innoveert Veritas continu haar winkelconcept. Zo lanceerde Veritas recent een atelier voor demonstraties, workshops en stylingadvies met een schat aan inspirerende informatie en benodigdheden om te personaliseren en zelf creatief aan de slag te gaan. Hiermee versterkt Veritas haar missie om vrouwen te inspireren het verschil te maken door te ‘accessoiriseren', te combineren en te individualiseren. Het Veritas atelier is de ontmoetingsplaats bij uitstek om onder professionele begeleiding nog meer te ontdekken en te leren om zich als vrouw een eigen creatieve stijl aan te meten.
“Door steeds sterker in te zetten op winkelbeleving bieden de Veritas winkels meer dan alle benodigdheden om ideeën en inspiratie op te doen die de creativiteit stimuleren. De basis van ons succes is dat wij deze belevingswereld voor de vrouw letterlijk en figuurlijk zo dicht mogelijk bij hen brengen door zeer lokaal aanwezig te zijn met winkelconcepten die volledig beantwoorden aan hun behoeften. Dit blijkt uit onze sterke resultaten en ononderbroken groei en wordt bevestigd door deze erkenning als ‘Retailer van het Jaar 2011',” besluit Marthe Palmans COO Verigroup (Veritas)
De prijs van ‘Beste Winkelketen van België 2011' is een initiatief van Q&A Research & Consultancy dat consumenten winkelketens laat beoordelen in verschillende categorieën.
Reageren