Versnipperde markt

Volgens Does liggen er in België meer kansen dan in Nederland, omdat de Belgische markt meer versnipperd is. In eerste instantie wil hij alle twaalf overgenomen OriginO-vestigingen ombouwen naar de Ekoplaza-formule, zoals reeds met succes gebeurde in Alsemberg en Berchem. “We gaan dan ook met hetzelfde omnichannelkassasysteem werken als in Nederland”, zegt de topman aan Distrifood. Door extra te investeren in België hoopt de topman bovendien schaalvoordeel te behalen.

Recent opende Ekoplaza nog een nieuwe winkel in Rotterdam en later dit jaar komt er ook eentje bij in Utrecht. Waar en wanneer precies is evenwel nog niet bekend. De retailer heeft, mede dankzij de toegenomen aandacht voor gezonde en duurzame voeding door de coronacrisis, dan ook de wind in de zeilen. “We zien een groeiend klantenaantal en zitten op een omzetgroei van 6 tot 9%.” Daarmee zit de keten ook boven het niveau van 2019.
Nieuws
Vanbreda Logo
De gemoedsrust van een cyberverzekering Lees meer
GEOCONSULTING Logo2020 RVB Title Baseline Color Positif
Functionele diversiteit: een kans of een hindernis voor ontwikkelaars? Lees meer
Een nieuwe lente, een nieuwe 8tea5! Lees meer
Colruyt krijgt goedkeuring voor overname 54 Match- en Smatch-winkels Lees meer
Discountketen Leader Price verdwijnt uit België Lees meer
Heropening Spar Linkeroever Lees meer

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.