Vier extra landen
Met de slogan "Pretty Healthy Food" slaat The Avocado Show de nagel op de kop in het hedendaagse horecalandschap: het gaat voor de Amsterdamse keten ineens van vier naar 23 vestigingen. Het hippe concept, dat helemaal rond avocados draait, opent op korte termijn negentien restaurants via franchising.Drie partners zorgen voor een Europese uitrol in vier landen: er komen acht vestigingen in Spanje en Portugal, eveneens acht in Frankrijk en drie in het Verenigd Koninkrijk. Als concrete locaties zijn weliswaar alleen nog maar Madrid, Londen en Parijs bevestigd. Madrid opent als eerste eind oktober, Parijs en Londen volgen enkele maanden later.
Op zoek in Gent en Antwerpen
Al een jaar na de oprichting, in 2018, zette de restaurantformule zijn eerste stapjes in het buitenland met een franchisevestiging in Brussel, en dat smaakte naar meer. Toch blijft Brussel momenteel de enige Belgische vestiging, reageert het bedrijf bij onze redactie, al is er zeker interesse in meer locaties. De keten is op zoek naar de juiste partners voor restaurants in Gent en Antwerpen, zegt PR-verantwoordelijke Georgie Woollams.The Avocado Show gaat er prat op enkel met duurzame avocados te werken, dankzij een exclusieve samenwerking met importeur Natures Pride. Dat is het voormalige bedrijf van multimiljonair Shawn Harris, die ook investeerde in de horecaketen. Het succes is zeker mede te danken aan de erg Instagram-vriendelijke interieurs en zelfs merchandising.