STEFFARD mikt duidelijk op een publiek dat open staat voor trends ; de “traditionele roker “ wordt meer en meer gestigmatiseerd en de potentiële “STEFFARD-vaper“ wil dit niet ondergaan en zoekt naar een alternatief.
STEFFARD wil in België (en daarbuiten) als een kwaliteitsmerk worden gepercipieerd dat haar deel van de krimpende klassieke rokersmarkt inneemt met duidelijke focus op het “ high end “ – gebeuren (aantrekkelijke winkels, mooie producten, stijlvolle en goed opgeleide verkopers, duurzame klantenbinding via voldoende innovatie en uitstekende service, enz…).
In de full service shops wordt er aandacht besteed aan kwalitatief advies, kwaliteitsvolle producten, nieuwe trends in de vape-wereld en voldoende beschikbaarheid van zowel technieken als liquids.
Hoofdbranche |
Non-Food |
Activiteit |
STEFFARD is de merknaam voor een aantal activiteiten rond de commercialisering van een nieuwe “smoking – experience” op basis van de elektronische sigaret |
Type franchise |
Franchise |
Franchise sinds |
2018 |
Contractduur |
9 jaar |
Training |
Twee weken in pilot store |
Verzorgingsgebied |
30.000 inwoners |
Locatie omschrijving |
Op invalsweg met parking |
Gemiddeld aantal FTE |
2 |
Hoe is de aankoop geregeld? |
Centraal |
Totale investering |
40.000 € |
Gemiddelde omzet per vestiging |
250.000 € |
Instapkosten |
10000 |
Benodigd eigen vermogen |
20.000 € |
Royalties en andere bijdragen |
5% |
Aantal eigen vestigingen |
1 |
Aantal franchise vestigingen |
5 |
Benodigd aantal m2 |
60 |
Zelfs de meest verstokte rokers zijn gestopt, overgestapt naar gezondere alternatieven of overwegen om de klassieke sigaret definitief naast zich n...