Quetzal

Pitaya Franchise

Pitaya

Informatie Pitaya Franchise

Als u door de deur van een van de Pitaya-restaurants loopt, wordt u onmiddellijk getroffen door de geuren van de wok gebakken ingrediënten en het schouwspel van chef-koks die het vuur tot in de perfectie hanteren.

Een veelbelovend en vernieuwend concept: onze restaurants bieden een echte onderdompeling in het hart van de Thaise straatvoedselcultuur. Het is een uitnodiging om te reizen, een ontsnapping uit het dagelijkse leven.

Pitaya biedt zijn klanten een smakelijke, toegankelijke en moderne maaltijd in een warm en vriendelijk kader. Onze clientèle is het beeld van het merk, modern, stedelijk, creatief en zorgzaam.

De sterke punten van Pitaya :
- Snel, gezond en toegankelijk
- Gerechten bereid minuten voor de ogen van de klanten
- Uitnodiging om te reizen en koken te tonen
- Creatieve, gulle en moderne recepten
- Service en gastvrijheid

Door al zijn sterke punten te combineren, positioneert het Pitaya-concept zich op de "Fast Casual"-markt door talrijke groenten en verse producten aan te bieden, die dezelfde ochtend nog door de teams worden gesneden en bereid.

Het is de bedoeling om in België een dertigtal Pitaya-restaurants te openen en uit te baten. De projectleider staat al aan de wieg van het eerste Pitaya-restaurant in Brussel, gelegen in het hartje van de Jourdanstraat, dat zopas op 9 september werd geopend, en een tweede in Luik op 9 december.

Pitaya-locaties worden zorgvuldig bestudeerd en geselecteerd aan de hand van talrijke criteria. De locatie moet in het centrum van de stad zijn, in een aantrekkelijk winkelgebied. De grootte van de staanplaatsen varieert van 80 tot 180m2 en de terrassen zijn bijzonder populair.

Het verzorgingsgebied wordt bestudeerd omdat, naast de voetgangersstroom die verbonden is met de handelszone, de buurtbewoners en kantoren ook een belangrijk publiek vormen voor Pitaya, dat een afhaal- en leveringsdienst aanbiedt.

Het ondersteuningsmodel dat het succes van onze franchisenemers heeft gemaakt:
1) Locatieprospectie
2) Steun bij het zoeken naar financiering
3) Follow-up van het ontwerp en de bouw van het restaurant
4) Opleiding
5) Nationale marketing
6) Operationele steun.


...

Bedrijfsinformatie

Hoofdbranche

Food

Activiteit

Pitaya is het eerste netwerk in België van een Thais street food concept

Type franchise

Franchise

Franchise sinds

2010

Franchiseinformatie

Contractduur

9 jaar

Training

Praktische en theoretische opleiding gedurende 3 weken voor elke nieuwe franchisenemer, de manager en twee chefs.

Verzorgingsgebied

40.000 inwoners

Locatie omschrijving

Op commerciële locaties

Gemiddeld aantal FTE

8.5

Financieel

Hoe is de aankoop geregeld?

Centraal

Totale investering

Vanaf €300.000

Gemiddelde omzet per vestiging

€1.200.000

Instapkosten

€35.000 instapkosten en €5.000 training voor eerste restaurant

Benodigd eigen vermogen

Vanaf €100.000

Royalties en andere bijdragen

6% royalties 1% marketing bijdrage

Vestigingen

Aantal buitenlandse vestigingen

>10

Aantal franchise vestigingen

>90

Benodigd aantal m2

Vanaf minimum 80m2

Tonen/filteren op type locatie

Vestigingen Pitaya Franchise


Nieuws over Pitaya
250 formules
Matchen
Passende selectie
Persoonlijk
Direct contact
Gratis