De bandencentrale in Genk werd door Wara verhuurd aan De Condé. Toen dit bedrijf werd verkocht, zat het pand niet in de deal. Het zijn de werknemers met 20 jaar anciënniteit die naar Olivier zijn toegestapt met de vraag of hij deze centrale opnieuw zou willen uitbaten. Olivier had meerdere redenen om toe te stemmen; niet alleen lag deze sector in het verlengde van de automaterialen die Wara verkoopt en het tankstation dat het ook bezit, ook is hij eigenaar van het gebouw.

De juiste franchiseformule

Olivier wist zonder aarzelen dat hij voor een franchiseformule zou kiezen. De vraag bleef echter voor welke formule hij zou verkiezen.  « Ik ben gaan kijken naar de formule die het meest tegen ons aan leunt » zegt Olivier zelfverzekerd. “Deze moet zowel dezelfde normen en waarden als dezelfde visie als Wara nastreven.” Na meerdere leveranciers te hebben ontmoet en alle mogelijkheden te hebben onderzocht, liet hij ook meerdere franchiseformulepartners langskomen. Met Vulco vond hij de meeste overeenstemmingen. Hij koos met hen in zee te gaan. Niet alleen vond Olivier dat Vulco conceptueel leuk is, ook onderzocht hij de geografische concurrentie zodat hij niet voor verrassingen zou staan. Daarbij koos hij ook voor een formule waarmee hij een rechtstreekse band heeft en die de juiste producten en service levert.

Ondersteuning en opleidingen

Ondanks zijn vertrouwen in zijn werknemers van de bandencentrale, gelooft Olivier dat er altijd ruimte is voor verbetering en dat er altijd een uitdaging aanwezig moet zijn. Hij vindt het dan ook heel goed dat de franchiseformule deze challenging rol op zich neemt. Dankzij de jaarlijks audit en opleidingsprogramma van Vulco, gaat Wara mee met de markt en blijft het bedrijf toekomstbestendig.

Ook met investeringen heeft Vulco zijn steentje bijgedragen. Vanaf de start van de franchise werd in een nieuw machinepark geïnvesteerd en werden nieuwe kantoren voorzien. Niet alleen heeft Vulco financieel geholpen, ook hebben ze mee nagedacht over de inrichting en hebben ze hun ondersteuning aangeboden. Dit is precies waar Olivier naar zocht.

Naamsbekendheid

Hoewel Wara al bekend is in de regio, draagt de franchiseformule bij tot een nog betere naamsbekendheid. De internationale merknaam Vulco, binnenkort Premio, wordt daarom steeds gebruikt samen met het lokale merk Wara. Het werpt dan ook zijn vruchten af om het beste van de twee werelden te combineren. Niet alleen kwam er nieuw cliënteel over de vloer, ook leidde de samenwerking tot investeringen om de zaak aantrekkelijker te maken. Een echte win-win situatie die Olivier alleen kan toejuichen.

LEESTIP >>> Vulco banden- en onderhoudscentrales in België in nieuwe Premio huisstijl – klaar voor overmorgen met een moderne merkidentiteit

5 Goede redenen om lid te worden

Word Lid

Ruimste aanbod

Persoonlijke matching

Direct contact

Gratis advies

Franchise Academy

The choice is yours Net als andere websites, houden we ook van cookies. De cookies die we gebruiken dienen voornamelijk om jouw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken ook cookies omdat we graag meten hoe onze website wordt bezocht. We plaatsen deze cookies alleen wanneer je voorafgaande toestemming hebt gegeven.