Albert Heijn Franchise

Nederland groeit sterk bij Ahold Delhaize, België daalt

Sterke online verkoop

De groei in Nederland wordt toegeschreven aan een verbetering van het assortiment en een verbeterde service in de supermarkten, maar vooral aan de sterke online groei bij bol.com en ah.nl. De online omzet binnen Ahold Delhaize groeide in het vierde kwartaal dan ook met 27,9%. In België daalde de vergelijkbare omzet met 0,9%, voornamelijk vanwege een sterk vierde kwartaal in 2015. Het marktaandeel in België bleef quasi stabiel ten opzichte van een jaar eerder.

In de rest van Europa steeg de vergelijkbare omzet met 3,4%. Vooral Roemenië presteerde sterk, dankzij de uitbreiding van het winkelnetwerk daar, maar ook omwille van een mooie vergelijkbare groei. In de Verenigde Staten waren het vooral de winkels van Delhaize America die voor de groei zorgden: die tak kende een vergelijkbare omzetgroei van 2,2%. Bij Ahold USA was er een lichte daling van 0,2% door een stijgende concurrentie en druk op de prijzen.

Bron : Retail Detail


Reageren


250 formules

Matchen

Passende selectie

Persoonlijk

Direct contact

Gratis